Weet iemand hier hoe laat het is bij Louis Erard?

Eerst maar even wat horloge plaatjes van het nieuwe horloge van Louis Erard in samenwerking met Olivier Mosset, een Zwitserse “abstract art Artist”…

En?

Hoe laat is het?

Wat vinden we van de nieuwe Louis Erard?

11 likes

Matig, hoewel ik iets bijzonders wel kan waarderen.
Deze lijkt mij teveel op een grafzerk.

5 likes

Gaaf ontwerp, maar zal wel een fors prijskaartje kennen. Lijkt mij ook een horloge waar ik snel op uitgekeken ben.

Al waren de wijzers wit, zou ik nog de tijd niet kunnen zien :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Deze spreek mij niet aan. Ze hebben regelmatig leuke samenwerkingen wat een interessante wijzerplaat oplevert. Maar ik vind ze veel te duur. Simpel uurwerk, kast verhoudingen niet naar mijn zin.

1 like

Mijn vorige buurman had een “tuin” die er wel op leek. “Mooi” vond ie. Bloedheet in de zomer, kletsnat na een regenbui en op 4 mei had ik de neiging een krans te leggen.

8 likes

De pedanterie :joy:

10 likes

als ik zou weten hoe het werkt dan nog heb ik enige seconden nodig om erachter te komen hoe laat het is :smile:
en dat is niet de bedoeling denk ik,
je moet in één oogopslag de tijd kunnen aflezen van een horloge, stel je wandelt over straat en je kijkt op dat horloge om de tijd te weten, tegen dat je uitgevogeld hebt hoe laat het is kan je zomaar tegen een lantaarnpaal aanlopen :rofl:

2 likes

Ofschoon ik het grappig vind om een regulateur in totaal onleesbare toestand te zien is dit niet iets wat ik zou kopen.

Hoe laat het is bij Louis Erard weet ik zo niet maar ik weet wel de tijd!!
Het is tijd voor een nieuwe ontwerper bij Louis Erard!! :rofl: :rofl:

1 like

Ook wel humor trouwens! :grin:

2 likes

Ik kan dit wel waarderen, want ben steeds te vinden voor enige zintuiglijke vernieuwing in de horlogewereld. Een wereld die eigenlijk al heel lang draait op het aanwijzen van de tijd via uren, minuten, seconden op een enorm klassieke manier.
Maar weet niet of ik het voor 3750CHF kan waarderen… :thinking:

4K voor een horloge dat niet bepaald fraai is en waarop ik de tijd niet kan aflezen?
Ja, goed idee! :face_with_raised_eyebrow:
I Dont Think So No Saturday Night Live GIF - I Dont Think So No Saturday  Night Live Not Really - Discover & Share GIFs

1 like

Leuk design toch. Ongetwijfeld niet voor een ieders smaak weggelegd maar dat neemt niet weg dat het geen ‘bijzonder’ exemplaar is. Is weer eens wat anders dan die van de buurman, en die buurman en… Afijn

1 like

Is het niet een beetje zoals jezelf een dame noemen? Namelijk dat het niet waar kan zijn, als je het over jezelf moet zeggen.

Vind Louis erard nu wel erg veel op de hype train springen. Leuk dat ze wat nieuws proberen maar ze zijn erg snel verworden tot een merk dat alleen maar special editions doet. Ik bedoel, kent iemand hier ook maar één model van Louis Erard, naast de Alain Silverstein Collab en de Massena collab?

1 like

Ik vind m leuk. Praktisch? Afleesbaar? Uitgesproken mooi? Nee. Wel leuk.

Belangrijkste aan een horloge is het aflezen van de tijd. Dus deze valt af, hoeven we niet eens te discussiëren over vormgeving en smaak. Kunst kun je beter aan de muur hangen, net als een klok

3 likes

€ 4.000.

Ik weet het niet goed, de manier van de wijzers maakt het voor mij net een “maybe”. De plaat daarintegen vind ik dan minder in dit ontwerp. Eerder dan een net niet :smiley:

Het ontwerp vind ik heel apart en super kunstzinnig, maar op een makkelijke manier de tijd aflezen vind ik wel het belangrijkste van een horloge :face_with_monocle:
Dus dan moet je er nog 1 omdoen sorry dit is niet mijn ding…

1 like