Voor als je niet in Parijs bent of in Caïro in dit voorbeeld?
Bijvoorbeeld ja. Of wat ik ook vaak doe is de GMT wijzer mee te laten lopen als “AM - PM” aanduiding in plaats van een andere tijdzone.
Leuk, nu wil ik ook een GMT! (En nog 100 andere dingen )
Één van de mooiste gmts in mijn beleving.
Ik ga binnenkort de historie nog eens uitpluizen.
Voor de foto staat hij stil en heb ik hem op avond gezet. Met andere woorden het is 22:10.
Voor de tijdzone heb ik de zomertijd aangehouden. Dus Geneva (GMT+1) staat dus op 23:10.
De binnenschijf is eigenlijk de GMT 24 uurs wijzer en draait ook één keer in de 24 uur rond.
Mooi inderdaad! Maar wel verwarrend. Ik kan niet zo goed tegen die 12/24 combi heb ik gemerkt. Dus de gewone wijzers lees je af op de buitenste 12 uur schaal. En de stedencirkel op de binnenste 24 uur schaal. Voor als je de tijd hebt om daar goed naar te kijken!
Klopt, het is even wennen. Net een soort Meistersinger. Als je het gewend bent gaat het wel.
Ik verwacht een uitgebreide samenvatting op mijn bureau. Dit model heeft me altijd geboeid.
Niet echt opgevallen tot vandaag maar bij deze Seiko World Timer wijst de (in normale stand) secondewijzer de stad van de gekozen tijdzone aan. De worldtimer functie schakel je in met de bezel, verplaatsen van zone gebeurt met een pusher. Wel handig eigenlijk
Zo zie je ze niet vaak
Cool topic!
Ik heb net van een forumlid een Vintage Chronograph Worldtimer (verstelbare binnenring) overgenomen (nog niet binnen)
Vond een Worldtimer altijd leuk om te zien, maar echt snappen hoe af te lezen was me niet duidelijk, maar nu wel!
Dus ik ben nog enthousiaster!
Op de foto zie je de steden die die onder de naam van een andere stad staan, die tijden zijn later als de Nederlandse tijd, de namen die erboven staan zijn de steden die vroeger zijn
Bij de onderstaande foto staat bv Bangkok op ‘6’ uur dat betekend dat het in 6 uur later (vergeet ff de zomertijd ), boven Bangkok staat de stad New York, daar is het dus 6 uur vroeger
Easypeasy
Dat is een leuk ding zeg! Ik ben dol op dit soort modellen. Ik zie geen merk?
Klopt het is een merkloos model een compilatie samengesteld en gebouwd door mede forumlid Hub Hanneman (lang lang geleden), met als movement een originele VJ7750