Weet iemand hoe ik de achterkant van dit horloge eraf krijg?

Beste mensen,

Ik heb laatst een goedkope horloge gekocht (€1) :laughing:

Het is een Julien le Roy horloge en mij werd gister op dit forum verteld dat het niks waard is, dus wil ik er mee oefenen om horlogereparatie wat beter onder de knie te krijgen!

Ik wilde de achterkant openen om een nieuw batterijtje te plaatsen, maar deze wilt maar niet open gaan, ik vind namelijk geen snap off stukje…

Kan iemand me hierbij helpen?

Horloges “repareren” met de tools op je afbeelding… :open_mouth: Gooi toch weg dat ding joh! :wink:

Maarre - ik denk wel degelijk dat er ergens een heel klein nickje zit voor een kastmes. Echt goed rondom het deksel gekeken…?

1 like

Ja echt overal gekeken! Maar zie helemaal niks en voel ook niks… best raar toch?

Komt vaker voor :slight_smile: Plak het deksel en de rand van de kast even goed af, en probeer het deksel dan voorzichtig te lichten met een dun mesje oid, succes! Visgaren wil ook wel eens helpen is mijn ervaring :grin:

2 likes

5 likes

Lukt dat niet met zo’n rubberen balletje?

1 like

Dankjewel! Hoe bedoel je “te lichten”? (Yeah just starting) :blush:

1 like

Wat voor een bedoel je ?

Da’s in principe alleen voor schroefdeksels, maar je zou 't kunnen proberen; kan wellicht toch loskomen, en vrijwel zeker schadevrij.

2 likes

En hoe moet ik dat dan doen?

lol, je hebt hetzelfde pakketje van bol.com geplukt als ik… :slight_smile:

1 like

Zoek eens op Google naar rubber ball watch opener.

Zoiets : https://www.amazon.com/Friction-Ball-Watch-Case-Opener/dp/B0058EDAUA

1 like

Kast inklemmen, balletje hard genoeg pompen met een voetbalpompje, op deksel drukken, losdraaien. Werkt ook voor Breitlings, eigen ervaring… :slight_smile:

O ja, 1 euro 17 inclusief porto, uit China!

4 likes

Hahahha ja best geinig beginnerspakketje toch!

1 like

Dankje!

Weet niet waar je woont, wil je wel helpen.

1 like

Ah top dank je wel!

stuur maar een PB dan

1 like

let wel op voor uw eigen veiligheid dat de slijpschijven niet over datum zijn :

https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=houdbaarheidsdatum+slijpschijven

:smiley: :stuck_out_tongue:

1 like

Dat is aardig van je! Ik stuur je een pb