Hallo allemaal,
ik heb een Enicar Vintage Ocean Pearl horloge en ik weet niet of deze met een bal open gaat of heeft deze een speciaal opener voor.
graag zie ik jullie antwoord tegemoet,
Groetjes
Ik denk dat je deze horloge best met een bal open kan krijgen.
Edit: Goedzo, dit horloge.
Zo te zien aan de kartels een schroefdeksel, dus als je geluk hebt met een bal anders met een speciaal tooltje zoals b.v. dit
groetjes Lenno
Dat ben ik niet met @lenno eens⦠Dat tooltje zou ik alleen gebruiken voor casebacks met ānotchesā als deze:
Lijkt inderdaad wel een schroefdeksel, maar toch gezien de caseback zou ik ook net als @HanDavinci voor een bal kiezen.
Denk toch dat je met dat tooltje meer beschadigd dan je lief isā¦
Ik heb dit horloge ook. Gewoon met een bal.
Gaat lukken met de bal, geen probleem!
Je hebt helemaal gelijk, het is niet ideaal maar met een doekje ertussen lukt het me toch altijd.
groetjes Lenno
Dit is een compressorkast, die moet je een kwartslag draaien, hij sluit net als een bajonet dus vooral niet doordraaien. Er zitten merktekens op de kast en deksel.
Hoi allemaal,
Ik dank jullie zeer voor jullie hulp,
Helaas ik kan hem nog steeds niet openen, en met een bal lukte het ook niet,
ik denk dat deze kast nooit open is geweest daarom,
de enige oplossing is denk ik dat dopje wat Hieronimus hier eerder heeft geplaats.
bedankt
Je kan dit eens proberen. Dubbelzijdige tape. Misschien kan je dan wat meer kracht zetten.
Het lijkt me sterk dat deze nooit geopend is geweest, maar anders moet je hem door een horlogemaker die met compressorkasten bekend is, laten openen. Als je het goed wilt doen dan heb je een speciale opener nodig.
stuur anders je aardappelschilmesje opā¦
Is een bayonet sluiting. Zou er niet zelf mee gaan rommelen als je er geen verstand van hebt.
Even naar een horlogemaker, deze heeft hem zo open voor je.
Als het niet lukt met een balletje, dan idd langs een horlogemaker. Zou toch zonde zijn om krassen te maken of nog erger!
Iedereen moet hier altijd lachen met mijn Bergeon 2533 āsexspeeltjeā maar fantastisch tooltje om casebacks open te krijgen zonder beschadigingen.
Die heb ik hier ook liggen en werkt idd perfect en zelfs iets beter als een balletje.
Waar kan ik die het beste kopen?