Weet iemand iets meer over dit horloge? (REX)

Goedenavond beste leden,

Ik vroeg mij af of iemand mij hier iets meer kan vertellen over dit horloge. Het gaat om een horloge van het merk REX. Op internet al een paar keer gekeken en daar kwam ik dit tegen:

''REX 1933 watches are made in limited editions, representing excellence in design, material selection, mechanical engineering solutions, avoiding ostentatious choices not in line with the clean style, essential of sailors, or those who simply love the sea, or those who accept the rules of navigation and the human relations that arise from these experiences.
The mainstream for these watches, always in small numbers, is deep essentiality, where the references are those of the great novels of adventure, the classic sea life by Kipling, Hemingway and Melville, in particular, the legendary Rex’s record and his Captain, Francesco Tarabotto.
The design of the watches, all with Swiss Made movements, remind of structural elements the transatlantic and of its history, such as mechanical parts, the hull and the colors of the uniforms of the officers.
The limited editions REX 1933 embody a trend strongly felt among collectors and watch-lovers: the essence of things and get back to the heart of experiences lived and to live at sea.
*REX 1933 also offers customers the opportunity to customize their watch making it even more unique. Alongside designers customers can intervene in the cut, colors, materials that best express the personality of those who will wear it. Watch REX so customized will change into a original “business card”.’’

Het leuke hieraan is dat degene van wie dit horloge was, bijna altijd op zee zat en de hele wereld is afgereisd als bemanningslid van een groot schip. (vorige eeuw)
Ik denk daarom, maar weet niet zeker dat diegene het horloge gekocht heeft vanwege de gedachte dat het een merk is/was voor zeelieden.
Ik ben erg onder de indruk van het verhaal wat hier boven staat geciteerd en de link met de persoon! Erg leuk, had dit niet verwacht!

Hieronder een aantal foto’s:

Er staat in: V20 10K G.F TOPS (10 Karaats Gold Filled, staat op internet)
En op de band staat: SPEIDEL

De band is erg leuk, als je hem uitrekt kan je zien dat de tussenstukjes aan elkaar zitten in een soort van schuine X vorm. (kan er een afbeelding van maken, maar niet echt bijzonder denk ik :stuck_out_tongue:)

Ik vroeg mij af of mensen iets van het horloge weten. Ben benieuwd naar het uurwerk en wat het eventueel waard zou kunnen zijn. :smile:

Met vriendelijke groet,

SwissJaguar

Het stukje proza is duidelijk een text uit een reclamefolder van het merk zelf

Ja klopt, ik kon op mijn mobiel maar 1 tabje openen van de site, maar dit is de volledig site (net achter gekomen dat er meer was…):
http://www.rex1933.eu/en/chi-siamo/
Staat toch wat meer info op en heel interessant om te lezen. Maar over de oude horloges is niks terug te vinden…

Ik ben ze met enige regelmaat tegen gekomen in
verschillende uitvoeringen
op het verkoopgedeelte van het Uhrforum.de
Wellicht zijn ze van Duitse makelij met Zwitsers uurwerk.
Veel meer kan ik er niet van vertellen.

Grt.

Ik vermoed dat 1933 het jaar van starten van Rex is geweest, het horloge zal uit de jaren 40 stammen.
Glaasje polijsten en een leren band erom en een beurtje laten geven. Je fix-o-flex begint al los te laten