Weet iemand iets over de Angora Watch Company. Swiss Made?

Het stelwerk is een aantal onderdelen aan de andere kant van het uurwerk, onder de wijzerplaat. Die zorgen ervoor dat je kunt schakelen tussen opwinden en de tijd verzetten en dat de kroon is gezekerd.
Die zijn voor bijna ieder uurwerk anders waardoor ze gebruikt kunnen worden als een soort vingerafdruk.

Ik ga morgen naar mijn plaatselijke juwelier, horlogemaker (verkoper) en begenadigd fotograaf. Ik zal hem vragen of hij het stelwerk kan visualiseren. In dat geval ben jij de eerste aan wie ik het laat weten en uiteraard zien. Zelf wordt ik altijd ontzettend zenuwachtig als ik het horloge openmaak vanwege mijn onkunde in dit geval. Ik ben ook van plan om het horloge aan een ouderwetse horlogereparateur te geven om het horloge een service en schoonmaakbeurt te geven. Daarnaast wil ik een bijpassend, liefst zo origineel mogelijk bandje aanschaffen. Heb je goede tips waar ik daarvoor moet zijn?

Kan nooit kwaad, maar ik denk dat Diashock het al heeft gevonden. Lijkt als twee druppels water en de RW onder het balanswiel duiden op een Record.
Als hij inderdaad een horlogemaker is, zal hij ook wel boekwerken hebben om een uurwerk te kunnen identificeren. Kan nooit kwaad om het te laten servicen om er nog lang van te kunnen genieten.
Je hebt een band nodig voor vaste lugs in de juiste maat. Voor de rest kan je doen wat je wilt.

Paulson had in de VS een groothandel in horlogeonderdelen en gereedschap.
In de jaren vijftig verkochten ze dit boek.

1 like

Bedankt! Ik neem het mee in mijn zoektocht naar de Angora Watch Company. Vooral het teken van de “Key” vind ik interessant. Heeft het iets te maken met Borgel? Een beroemd horogekastmaker, Ik kan het helaas niet lezen. In het Meesterteken van mijn horloge komt weliswaar ook een sleutel voor maar die ziet er wel iets anders uit.

Voor wat de band betreft dacht ik aan het type zoals in de bijlagen en dan met name de eerste types

.