Weet iemand iets van dit Enicar zakhorloge ?

Hallo,

Ik heb deze al een aantal jaar liggen, gekregen uit een erfenis. Is er iemand die hier iets meer over weet?
BVD!

Zou je ook wat fotos van de binnenkant kunnen plaatsen? Dus van het uurwerk en de merkjes in de kast?

Ik denk, van iemand die overleden is.

Maar, pin me er niet op vast.

3 likes

Ik denk van iemand die het geërfd heeft, maar ik kan het mis hebben

2 likes

Hoeft natuurlijk niet rechtstreeks hé.
Er kan inderdaad nog iemand tussen zitten…

1 like

Hallo Maarten,

Ik zou de titel aanpassen naar bijvoorbeeld “wie kan me iets meer vertellen over dit Enicar zakhorloge?” (Ik weet niet of dit nog lukt, anders even vragen aan iemand met een hoger trust level.)

Enicar is een goed merk en dat zorgt hopelijk voor meer serieuze reacties.

Het is dus een zakhorloge van het merk Enicar, dit is een vrij laat model van ik denk de jaren 60/70.

Alstu!

1 like

Ik krijg het niet open.

Meestal zit er ergens een klein gleufje waar je een mes tussen kunt wippen. Maar het zou ook een draaideksel kunnen zijn.

Anders even langs een horlogemaker, die kan hem open maken.

Goed merk , Enicar. Van Adolphe Racine. Er waren al zoveel horlogemakers in de familie dat hij besloot zijn naam achterstevoren te gebruiken. De kalibers zijn wel genummerd met AR, zijn initialen.
Ik schat hem uit de jaren 40 of 50.
De cijfers zijn fraai in stijl van de beroemde Breguet.
Een klein barstje in het glas is geen probleem. Dat kan wel vervangen worden.
Geen opwindsleutel, dat was in die tijd al lang niet meer. Ook geen knopje om de wijzers te verzetten. Het is dus technisch een gewoon modern horloge. Ook met een gewoon gesteend’ jewels’ anker, geen penanker waarschijnlijk.
De waarde is niet veel,ondanks dat het een erg goede en leuke is. Met 100 euro ben je er wel, zo ongeveer, denk ik zo. Wel leuk om in de familie te houden. Of als buroklokje (er zijn stolpjes voor te koop…

1 like

https://images.app.goo.gl/2iwdjE4Y2yfTPzS66

Verkocht via Yahoo japan voor japyen 100.ex kosten, afgelopen september.

Omdat veiling gesloten is, zijn helaas foto’s en informatie niet meer toegankelijk.

1 like

Ehh, hoe is de koers van de Japanse Yen? Klopt mijn schatting een beetje?goed gevonden trouwens!

Ik heb mij vergist in de prijs…
Niet 100 ( start bid )
maar yapyen 7.250.

Da’s € 45.

O, ik dacht al… Toch geen geld eigenlijk…

1 like

Ariste Racine…niet Adolphe Racine.

O ja. Adolphe Schild, ben ik mee in de war .

1 like

Dat was wel een Adolph inderdaad.