Golana merk met 14k stempel achter op. Wijzerplaat en alles is echt in nieuwconditie (alleen kast en kroon mogen poets/polijstbeurt hebben). Kan er alleen niet erg veel over vinden datum is overigens non-quickset. Gekregen van een vriend die er niets meer mee deed, vond hem wel geinig!
Ik zou hem op leer zetten ipv op een NATO.
Mooie cleane vintage klok, ik vermoed zo ergens jaren 50.
Een plaatje van het uurwerk zou een leuke aanvulling zijn, maar dat is misschien lastig omdat het een monobloc kast lijkt te zijn, dan moet het er via de voorkant uit
Zo’n klokje zou ik persoonlijk inderdaad ook op een leren band zetten, of hooguit canvas, maar hé, het is jouw klok.
Veel plezier met de aanwinst.
Mooi gouden klokje
Misschien een stomme vraag maar die pinnetjes die uit de lugs steken kon je die eruit halen en nieuw spring bars monteren?
Deze gaat idd via de lunette open en heb het vermoeden dat het om een Eta 27xxx gaat.
Nope
Die pinnetjes zijn vast gesoldeerd en je hebt daar speciale female springbars voor nodig die over de pinnetjes vastgezet word.
Dit is trouwens een kl@tewerk als je een precies passend en stug bandje er op wil zetten.
Ok ben ik zelf nog nooit tegengekomen, weer wat geleerd!
Denk eerder jaren 60 gezien de stijl van het horloge, buiten dat een merk dat ik toch best tegen kom maar meestal zijn de horloges van zilver, hebben blijkbaar veel horloges in edelmetaal uitgebracht.
Ik heb ook al flink wat Golana’s gezien, vaak met wat opvallende kast design’s. Ik heb een dameshorloge dat de complete breedte van de (dames) pols inneemt:
Volgens Mikrolisk is het trouwens wel een volwaardig Zwitsers merk.
Jep, dat wilde ik ook doen. Maar de female springbars waren al half stuk. Dus heb ze met pijn en moeite terug gekregen en dus maar voor nu ff een nato erop gezet
@RolexAddict Is wel te doen hoor. Zoek op de Baai maar eens op ‘female springbars’ Zet die op het klokje, beschouw de combinatie als een kast met ‘fixed lugs’ en zoek er dan een (vintage?) leren zgn. ‘open ended’ bandje bij. Nederlandse e-bay shop Vacheron heeft ze nogal eens in de aanbieding. Die bandjes zijn dan heel makkelijk te monteren, je krijgt ze er alleen moeilijk zonder het leer te beschadigen weer af omdat ze meestal vastgelijmd worden. Zo te zien is de lugafstand van het horloge 18mm. Dat is behoorlijk standaard, dus dat ga je wel vinden. Erg mooi klokje trouwens.
Succes!
Prachtig horloge in prachtige staat, dat is best wat gepiel met een bandje waard.
Thanks voor de tip Lexaf! Was al onderweg richting de baai om even wat springbars te zoeken.
Dankjewel Edwin! Ben er ook erg blij mee. Nadeel is wel dat de keuze tegenwoordig echt te moeilijk wordt. Zoveel vintage horloges al
Gelukkig hoefde je hier niet te kiezen
Nee inderdaad, maar volgens mij heb ik dit topic wel in de verkeerde rubriek gezet zie ik nu Sorry daarvoor guys!
Staat nu in algemeen, en moet geloof ik naar vintage niet?
Klopt, maar geeft niet hoor, voor een keertje… Ik zou ook een beetje in de bonen zijn als ik zomaar een gouden horloge van iemand cadeau kreeg. Top vrienden heb jij!
Ik weet niet of de servicegeschiedenis bekend is,maar ik zou toch ook een servicebeurtje overwegen. Kan nooit al te veel zijn voor een handopwinder. Ga wel naar iemand die weet dat het werk er aan de voorkant uit moet, voordat de mooie gouden kast beschadigd wordt. Verder: Mooi oppoetsen en dragen met een chique leren bandje. Je vrienden zullen jaloers op je zijn.
Thanks!!!
Loopt top, erg nauwkeurig en powerreserve is goed. Wel jammer dat ik de datum niet individueel kan verzetten (non-quickset). Ff straks mijn pot met capecod zoeken, misschien nog een leuk bandje even zoeken in mijn onderdelen/strap bak. . Nou, mijn vrienden zullen niet gauw jaloers zijn. Helft geeft niets om horloges (is ook wel te zien aan ze met die wandklokken van Diesel om hun pols).
Oh ja, maar het kan nog mooier hoor!
Deze dus?