Weet iemand meer?

Leden,

vanmorgen bij de juwelier (Omega dealer in Zeist) een nieuw type Speedmaster gezien, hij had de volgende kenmerken:

-datum op 4
-Speedmaster schrift in rode letters
-daaronder de tekst automatic chronometer in het wit
-volgens mij de kastmaat van een Date-model (40mm)
-zwart plaat en zwarte sub dials

Na wat zoeken op internet kwam ik deze foto’s tegen:

**bron: http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=1335578&rid=0#msg_4623728

De bovenste met zwarte dial lijkt er zeer sterk op, behalve dan het jaartal, dat stond niet op het horloge uit de etalage van vanmorgen. De foto’s van hierboven zijn limiteds volgens internet en ik vroeg me af of ze deze modellen in productie hebben genomen voor o.a. de europese markt. De witte met zwarte sub-dials lijkt mij dan een mooi doel voor 2010 namelijk. :slight_smile:

Alle info is welkom! (tu)

Geinig model, vind die subdials van die zwarte alleen niet zo. Degene bij vdW-J was neem ik aan wel Co-Axial?

Hoi Eddy,

of die Co-axiaal was weet ik niet. Ben niet binnen geweest. Hij zou rond de 2600 euro moeten kosten, wat ik wel weer héél veel geld vind.

Ik ben me een klein beetje aan het oriënteren op Speedmaster gebied en vond deze in het zwart wel geslaagd maar kan er nog niet veel over vinden. Misschien van de week nog eens teruggaan en vragen aan de juwelier.

Zijn de Omega experts al op wintersport ofzo? :wink:

Het lijken mij Speedmaster reduced modellen. Lijkt me toch dat elke dealer je daarover uitsluitsel kan geven.

Enkele maanden later en zoekend naar iets nieuws kwam deze Speedmaster weer in mijn gedachte tevoorschijn. Ik heb even wat snel gezocht en weet intussen al wat meer.

Zo heb ik intussen een foto gevonden met de exacte modellen zoals ze toendertijd in de etalage stonden:

(bron: Uhr-forum.de)

(bron: watchlounge.com)

Grootste verschillen die ik zo kan zien tussen de foto van de Japan-limiteds en deze productiemodellen zijn dat de subdials rode cijfers bevatten en dat er geen jaartal op de wijzerplaat staat. De prijs die ik zo gauw kon vinden was zo’n 2.600 euro!

Nu had ik ergens gelezen dat deze modellen ook staan vermeld in de Omega catalogus 2009 - 2010, maar ik heb deze catalogi niet thuis liggen. En op de website van Omega kan ik er al helemaal niets over vinden. Vanmiddag het Watch Jaarboek gehaald en daar staat dan wel weer 1 model in, maar met volgens mij een verkeerd ref.nr.

Zou iemand met de Omega catalogus voor mij willen kijken of deze modellen in het boek staan? Zoja, dan kan ik Maandag zelf even naar de Omega dealer om ook zo’n boek te halen, zo niet, dan zal ik Maandag even naar de juwelier moeten gaan om te kijken of ik daar wat meer te weten kom.

Bij voorbaat dank!

er staat wel zo’n uitvoering in de watch 2010