Weet iemand of deze breitling legit is?

Heb een leuke Breitling Galactic 41 gezien op timepiecebank, gaat voor een leuke prijs. Helaas kan ik de link niet posten omdat ik een nieuwe gebruiker ben. Het gaat om de zwarte met het leren bandje.
Ik heb mijn twijfels bij de authenticiteit van het horloge, omdat het stiksel op het leren bandje er zo slecht afgewerkt uitziet.

Is dit normaal? Ze zeggen dat het horloge ongedragen is. Of hij is nep, of wel gedragen, of mis ik iets? Zou iemand me advies kunnen geven?

Thanks voor jullie hulp.

Dat is om zulke vragen te vermijden als binnenkomer :joy:

Bah

5 likes

Ik wilde je helpen door de link te posten, maar ik kan hem niet vinden…

Dan ga er maar van uit dat hij nep is

Zie antwoord hierboven

Nope

2 likes

Deze:

?
foto:

1 like

Is het toevallig deze? :roll_eyes: Ik zie in oogopslag al wat er mist…klasse :smile:

5 likes

Denk dat dat wel meevalt. Timepiecebank is een vrij normale handelaar met soms wel eens redelijke prijzen.

1 like

Het is geen sowieso al geen knapperd maar dat rare vierkant in het midden maakt het geheel wel af…richting een waar dieptepunt en dat voor slechts 3K

Tjah, over smaak valt te twisten. Ik vind het ook niet zo lief aan de ogen.

Maar dit is de foto van jomashop:

Jomashop is altijd wel strak van prijs, en hij kost daar dus
$3,760.00, dat is vandaag €3049,36 ex verzenden (?) en import.

Het bandje rafelt wat minder op de jomashop foto. De timepiecebank-foto is iig door een amateur gemaakt, je ziet zijn reflectie in de bezel en onderste lugs.

Dat kan ook eigenlijk alleen bij zo’n polijststuk als dit :nerd_face:

Kijkende naar de “visuele vervuiling” van deze klatser kan ik alleen maar aannemen dat Georges Kern hem als authentiek in zou schatten.

De webshop zelf ziet er ook gewoon prima uit. Een zelfde soort grijze handelaar als mijn Duitse adres.

@alexanderjan, er zijn hier heus wel aanhangers van glim-Breitlings hoor, ze zijn alleen in de minderheid. Er zal zich er nog wel een melden.

Maar dit vind ik zelf een stuk mooier als het een glim Breitling op een leren band moet zijn:

5 likes

Dat ding is gewoon retestrak. Mooi hoor.

Hallo,

Heb reeds gekocht bij Timepiecebank, prijzen liggen vaak goed.

Kan je in alle vertrouwen kopen… service daar moeten ze nog wat aan werken…

Zo kan je niet even langsgaan om te gaan passen… en er is geen “niet tevreden geld terug garantie” na aankoop via internet. Gekocht is gekocht!

Maar vind je iets leuks aan een voor jou goede prijs kan je daar zeker kopen!

Dat is dus voor mij een grote NO NO.
Ik weet ook niet of je daar mee wegkomt wat betreft regelgeving. Zelfs in België zullen ze toch wel iets van regelgeving hebben mbt kopen op afstand?

Is toch het verschil tussen de juwelier en de grijze handelaar.

Dat is een keuze die je maakt. Voordeel zijn de centen uiteraard.

Jep, dat is hem, dankjewel. Wat vinden jullie van het bandje? ik vind het er maar slecht uitzien, voor iets dat zoveel geld kost.

Klopt ook wij kennen die regel bij het kopen van een webshop.

Maar mij werd verteld dat ze dan liever hadden dat ik er niet kocht als het de bedoeling was om het geheel even te bekijken en als ik het niet mooi vond terug te sturen.

Heb uiteindelijk toch gekocht en zeer tevreden met de aankoop, de prijs heeft me toch overtuigd…

700 euro uitgespaard op de retailprijs van 1600 euro. Daarvoor wou ik wel een gokje wagen.

Ik zie hier toch ook op het forum klokjes van eigenaar wisselen die meer dan 500 euro kosten en gewoon opgestuurd worden, dus daar kan je ook niet even het geheel terug sturen als de aankoop je niet bevalt.

Verder niks negatief, goede prijs en precies zoals beschreven! Dus ik zou het nog doen.

1 like

Het stiksel pluist wat meer dan op fotos van anderen ja. Maar tussen de €40 en €80 kun je al heel mooie vervangers kopen. Bijvoorbeeld bij Hirsch.

Nogal wat kritiek ;p, ik vind hem wel mooi, zeker met rubberen breitling bandje. Ben 20 jaar oud als dat een verschil maakt.

Als jullie andere suggesties hebben voor een duiker in die prijsklasse (grijs) laat het me dan weten!

Opgelet met deze vraag… nu komen er 99% posts dat je voor 1/100 van de prijs een Seiko duiker kan kopen en nog veel geld over houd… :joy:

2 likes