Dag allemaal,
Ik ben nieuw hier. De afgelopen dagen heb ik internet ondersteboven gekeerd op zoek naar informatie over een horloge dat ik via mijn moeder heb geërfd. Zo ben ik ook bij dit forum terecht gekomen.
Over het horloge waar het om gaat kan ik niet veel vinden. Ik zou graag willen weten wanneer het ongeveer gemaakt werd en ook wat de keurtekens betekenen (14K weet ik uiteraard wel, maar de rest?). Het horloge is 26 x 26 mm groot en 5 mm dik. In het deksel aan de onderkant staan diverse reparatietekens gekrast. Stuk of 5 verschillende schat ik. De wijzerplaat is erg donker, kan het zijn dat die van zilver is? O ja: ik heb hem een beetje opgewonden en hij doet het nog en hij loopt ook aardig gelijk.
Ik hoop dat er hier iemand is die me wijzer kan maken!
Bij dit bericht de eerste 3 foto’s.
En hier nog 3 foto’s van hetzelfde horloge.
1 like
Election maakte leuke uurwerkjes .
Hier een klein verhaaltje over Election

http://montre24.com/brand/Election/Electionwatch/
Jouw horloge zal waarschijnlijk ook het merk Election op de wijzerplaat gehad hebben ,maar door veroudering vervaagd.
Ik schat dat dit horloge eind jaren 40 (heeft nog geen shockprotection) en heeft (buiten de goudwaarde) weinig waarde.
Ik vermoed dat de wijzerplaat niet van zilver is maar gelakt messing.
De goudstempel is afkomstig uit Zwitserland en het stempeltje daaronder zou een eekhoorntje moeten zijn.
3 likes
Dank je voor de informatie! Zou de wijzerplaat messing zijn? Aan de randjes onder en rechts zie ik eerder een zilverkleur. Weet je ook wat “56” in het schildje betekent?
Zilver werd maar zeer zelden als wijzerplaat materiaal gebruikt (alleen de meer prestige merken)
Het kan natuurlijk verzilverd zijn.
Het zal een typisch Zwitsers goudstempel zijn waar de betekenis moeilijk ervan lastig te achterhalen is
Inmiddels gevonden dat “56” het Russische equivalent is van 14K.