Weet iemand welk horloge dit is. Kan hem namelijk niet vinden

Het is een blauw horloge.

1 like

Een Bleu quartz

3 likes

Even ter verduidelijking. Een onbekend (plak)merk zonder enige waarde.

1 like

Als je op Bleu quartz zoekt krijg je wel hits hoor.
Crap ding van Amazon. Hier een tweedehandse op Vinted.


Qua horlogerie loop je er een blauwtje mee op en wij lopen blauw aan van zoiets. :imp:

1 like

Dat is toch niet het exemplaar wat ik heb

Nee klopt, zoiets, chronograaf, Bleu.
Google maar op " bleu quartz " en dan op " afbeeldingen". Dan krijg je afbeeldingen van “Bleu” horloges.
Die op Vinted heeft een vraagprijs van € 25,-.

Heb je een bepaald doel voor ogen als je het horloge gevonden hebt?
Heb je deze al en zoek je alleen de naam?
Heb je het plaatje en wil je zo’n zelfde aanschaffen?!

Denk ergens tweede helft jaren '80.

Nee heb deze 2 jaar geleden van mijn opa gekregen. En was wel benieuwd naar de prijs.

Kan het enige waarde hebben?

Denk het niet. Normaal gesproken hoort een chronograaf nog twee knoppen te hebben om deze in werking te zetten. Deze lijken hier niet op te zitten. Zijn de wijzers op de kleine horlogeplaten gedrukt of zijn het echte wijzers die bewegen?

Ben geen kenner, maar vind het wel gek dat hij nergens te vinden is. En het komt van een oude juwelier ”van der mey” die belangrijk was voor apeldoorn.

Nogmaals, het is niets waard.

Zo te zien gedrukt

Ja oke weet ik dat danku

Dan sowieso geen waarde. Sorry.

Er zijn design elementen van verschillende types horloges gebruikt, zoals 24 uurs bezel.
Allen zonder specifiek nut.
Dit horloge vertegenwoordigd geen noemenswaardige waarde.

Google maar op " bleu colleiten ".
Het is een horloge zonder behoorlijke waarde. Dat van die Juwelier in Apeldoorn kan best waar zijn maar geloof ons maar, qua waarde is het bijna niks. Als jij er blij mee bent en mooi vindt dan zou ik zeggen: lekker dragen!
Volgens mij ben je nog best jong en heb je nog een heel horloge liefhebbersleven voor je!
Dus: lekker veel komen hier, lezen leren en kijken. Dan kom je vast iets tegen waarvan je zegt:
Dát moet mijn volgende worden! En dan sparen ervoor. Veel plezier hier!

2 likes

Zo’n juwelier zegt niet heel veel. Op het moment worden bijvoorbeeld bij elke juwelier horloges verkocht van het merk Diesel. Dit merk ligt over het algemeen niet goed bij verzamelaars en brengen nu al tweede hands niet veel op. Waarschijijk over 30 jaar nog minder. Omdat de wijzers gedrukt zijn, wilt het horloge een bepaalde suggestie wekken die er niet is. Tegenwoordig zijn horloges met bedrukte wijzers ook nog te koop voor een prijs tot maximaal een paar tientjes.

1 like