Sorry voor de slechte foto maar dit was de beste. Ik kan niet zien wat voor horloge het is daarom vraag ik het waar de kennis is bedankt alvast
Het lijkt op een chronograaf van het merk locman italy weet het vrijwel zeker
Dat was snel, nu nog het model
deze dan, maar zelf samenstellen qua kleur.
kan je hem samenstellen als chronograaf ?
Ik heb even gekeken maar dit is hem denk ik maar dan als chronochraaf in andere kleurstelling
Nja, op zich is met een Miyota quartz niks mis, en ook 41mm is goed te doen. 100m waterdichtheid is ook prima. Maarrrrr:
23mm banden zijn wel erg irritant als je graag meerdere banden koopt voor hetzelfde horloge, want niet courant.
Ook het glas zou ik niet vertrouwen. Da’s mineraalglas met “sapphire treatment”. Ik houd niet van mineraalglas, wat voor coating ze verder ook maar doen. Het krast snel, is niet bij te schuren, dus dat vind ik een zwak punt.
Kortom: 1300 ballen voor een vrij standaard quartz chronograafje met mineraalglas… Voor 1500 Euro heb je bijvoorbeeld een Yema Speedgraf met boxed saffier en Seiko mechanisch column-wheel chronograaf-uurwerk, ook 100m WR. Dat vind ik een veel, veel betere waardepropositie.
Een quartz chronograaf zou van mij zo’n 200-500 Euro mogen kosten, maar absoluut niet meer. En voor die 500 zou ik zeer, zeer zeker proper saffier willen hebben.
Duidelijk !
Ik mis een chronograaf in de collectie. Het is dat het budget het nog even niet toelaat anders had ik een Farer Monopusher of weer een Yema Speedgraf gekocht.
Wat is jouw <500 ball’n suggestie met saffier dan?
Excuses. Je zei samenstellen, ik las “aanbevelen”. Hmmm. Sorry. Maar op zich was er geen woord aan gelogen.
Ik wilde iets van Yema roepen, maar hun mecha-quartz chrono’s hebben allemaal mineraal-rommel als glas. En dan nog bol ook, dus die heb je in een week bekrast.
Hmmmm.
Even denken.
Iets van een Seiko speedtimer? Die is 680 list, maar je moet 'm voor 580 wel kunnen vinden, denk ik zo. Ik vind de maat echt super, en met bol saffier,
Ik vind de witte cool.
SSC813P1, 100m WR, 39x45x13mm van maat.
Seiko Flightie voor 279 ex invoer… Da’s op zich dikke mik. Nog steeds met Hardlex, maar evengoed, de flightie is een icoontje. Ik vind 'm cool, ondanks het glas. En voor 350,- Euro vergeef ik ze die Hardlex.
Ik denk dat je het meeste betaalt aan de carbon horlogekast.
Als je een carbon horloge wil hebben met saffier en een chronograafoptie, dan kom je al snel bij 2 merken uit, Breitling met Breightlight of Casio Carbon Core, waarbij die laatste niet echt bandenwisselvriendelijk is.
Hmm… Nee die zijn niet heel mooi vind ik. Een Speedgraf vind ik best mooi maar Mineraalglas is wel een flink minpunt.
Misschien toch maar doen wat we altijd adviseren bij een zoektocht op HF:
Budget verhogen…
Hoor ik daar nu het geluid van iemand die z’n speedgraf niet had moeten verkopen?
Maar even serieus, ik ben ook voor de TS aan het praten he, niet voor jou. Jij moet inderdaad je budget verhogen.
Farer is wel topspul.
Yes
Ook yes
Dat lijken wel plastic cijfers?
Dat klopt. Dat zijn hele grote dikke blokken lume. Beetje net als Vertex dat doet. De lume is dan ook meer dan uitstekend. Het is geen dressy chronograaf, uiteraard.