Weet iemand welk model Omega dit is?

Hallo, mijn naam is Brian en ik ben vooral lezer op dit forum. Vandaag toch maar een account aan gemaakt omdat ik heel graag zou willen weten wat voor een model Omega mijn opa heeft. Ik ben er namelijk verlieft op geworden en hoop hem ooit te mogen erven. Na wat maandjes op dit forum rond te hebben geneusd ben ik er van overtuigt dat er vast wel iemand is die mij kan helpen. Hieronder een foto, alvast bedankt!

1 like

ik denk dat in dit horloge het eerste day-date cal 751 van omega zit, voor het eerst geintroduceert in 1966, nu moeten we het overeenkomende referentienummer vinden en ik denk dat het gezien deze indexen ref 168016 is.

de achterzijde zou er dan ongeveer zo moeten uitzien:
indien volledig in goud met een 'brick’patroon in het observatorium

Hier een bron aan informatie over de omega constellation

Even lezen wat er op je horloge staat?

TS stelt een vraag; waarom deze zure reactie? :expressionless:

2 likes

Alvast bedankt voor de reacties! Ben vandaag even langs geweest en heb een foto van de achterkant genomen. Precies hetzelfde als op de foto van @wekke zoals je kunt zien. Ik heb nog even gevraagd maar de gouden band is origineel dus ik denk dat we toch met een iets ander model te maken hebben. Ik vind het persoonlijk erg apart dat ik ook nog geen een foto ben tegengekomen op het internet die precies het zelfde is als dit horloge. Verder kan ik geen nummer of iets vinden op het horloge.

1 like

Nummers staan op de binnenkant van het achterdeksel.
Zonder deze nummers kunnen we verder niks.

Ik blijf erbij dat het deze is

Hoezo ben je er zeker van dat het de originele band is?

1 like

100% zeker weet ik het niet maar mijn opa zegt dat hij helemaal origineel is. Deze foto wijkt sowieso af zie wijzers, maar de foto van wekke lijkt er idd wel heel erg op. Dan zit er niks anders op dan een keer het nummer op te zoeken, kan ik zelf die kast er af halen of moet dit bij een juwelier gedaan worden?

Indien origineel zou de bracelet ook zeker moeten getekend zijn en nummer bevatten
hier nog een link naar een stainless exemplaar, kan je het uurwerk cal 751 en de binnenzijde ref eens zien

Volgens mij zijn die wijzers op mijn voorbeeld niet origineel…

op de omegawebside krijg ik met ref 168016 dit (dus misschien is de band er apart bijgekocht )

Over de wijzers van mijn voorbeeld.

Ik kom niet het exacte model van TS tegen.
https://www.google.nl/search?rlz=1C1AVNC_enNL582NL582&biw=1920&bih=925&tbm=isch&sa=1&q=Omega+constellation+168.016&oq=Omega+constellation+168.016&gs_l=psy-ab.12...0.0.0.198540.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0…0…1…64.psy-ab…0.0.0.rRURONzlfSY#imgdii=PxGn4BQJXPbRDM:&imgrc=bARQzYWTn5YnzM:

1 like

Ik denk idd dat we warm zitten. Ik heb nog eens naar het bandje gekeken en zag hier geen nummer op staan. Misschien dat de eerste eigenaar dit direct bij aankoop verandert heeft waardoor mijn opa denkt dat het origineel is, dat zou het wel verklaren.

Gezien de foto denk ik dat de band niet origineel is.

Kan wel zijn dat de band van 18 karaat goud of iets dergelijks is.