Hij lijkt een beetje op de shark maar de bezel is anders.
Weet iemand het?
Hij lijkt vooral nep met die band… Ben geen kenner. Wijzerplaat ziet er goed uit, bezel ook niet. Band ken ik niet van Breitling.
Het is een Colt Quartz, echter vind ik hem er een beetje dubieus uitzien… De bezel lijkt mij veel te kaal, ik mis de minuut indices. Daarnaast is de band niet origineel, maar dat zegt natuurlijk niets.
Hier is een plaatje van een originele.
Klopt de band is inderdaad niet van Breitling, dit is gewoon een andere metalen band.
Ik vraag me alleen af welk model dit is aangezien ik de bezel niet ken.
Zou de bezel niet echt zijn?
kammie888 Schreef:
Zou de bezel niet echt zijn?
Ik denk persoonlijk niet dat de bezel echt is, het horloge weet ik niet.
De bezel mist bijvoorbeeld de gepolijste rand tussen het glas en de bezel, en de indices. Vind de bezel er zo erg goedkoop uitzien.
Of dat ding is gewoon helemaal kaal gepolijst, zowel kast als bezel of er zit een Breitling plaat in een ander horloge…
Ik heb er nog 1 gevonden met dezelfde bezel.
Iemand enig idee of dit een echt model is?
Waar heb je dat plaatje vandaan, dat kan al een hoop zeggen.
Probeer het anders hier
http://forums.watchuseek.com/f260/
te plaatsen, misschien kunnen ze je daar verder helpen?
Je kan ook even wachten, want hier op het forum hangen ook een aantal Breitling fanatici rond
het tweede plaatje komt van ebay
Dit type zegt me niks. Hier staat ie in ieder geval niet tussen na een snelle scan:
http://www.breitlingsource.com/breitling_model_categories.shtml
Afwerking van de bezel, kast, plaat, en stand van de datum (dit alles voor zover zichtbaar op de foto) doet mij het ergste vermoeden.
Ligt het nu aan mij, of verschuift de datum nu wel erg vroeg, nl. nog voor negenen?
Hallo allemaal,
Een wat late reactie van mijn kant op dit topic (toevallig tegen gekomen bij een zoekopdracht), maar ik denk toch nog wat nuttigs bij te kunnen dragen: Deze Breitling is naar mijn mening wel degelijk echt, tenminste kan ik het uiterlijk van de bezel uitleggen. Het betreft hier waarschijnlijk een vroeg model Colt waarbij de seconde-streepjes nog niet in de bezel stonden. Als de bezel kaal gepolijst zou zijn, zouden ook de cijfers en niet alleen de streepjes moeten missen.
Ik ben toevallig in onderhandeling met een Duitse verkoper over een gelijk model met lichte wijzerplaat en hij heeft de originele doos, papieren en aankoopbon erbij (1991 geloof ik, foto’s heb ik al gezien).
Reacties zijn natuurlijk altijd nog welkom. Ben benieuwd.
Groet, Matthijs
EDIT: de typische rand tussen glas en bezel is er wel maar niet gepolijst maar zwart, dus slecht op de foto te herkennen.
In mijn eigen ‘gegoogle’ het typenummer evenals gelijkwaardige plaatjes gevonden!
Het betreft een Breitling Colt Military M50035 - een soort overgangsmodel (relatief zeldzaam) tussen de alleen voor het leger verkrijgbare PVD modellen en de commerciële Colt (mét seconden-indices op de bezel). Hij was verkrijgbaar (voor zover ik weet) in PVD met donkere plaat en staal met compleet tritium of zilver wijzerplaat (EDIT: mix was blijkbaar ook mogelijk).
Afbeelding van WUS.
Het door Kammie888 getoonde model is in ieder geval origineel dus (naja, band daargelaten).
Groet, Matthijs
Het door Kammie888 getoonde model is in ieder
geval origineel dus (naja, band daargelaten).Groet, Matthijs
En een kapotte datum.
marijn Schreef:
Het door Kammie888 getoonde model is in ieder
geval origineel dus (naja, band daargelaten).Groet, Matthijs
En een kapotte datum.
ja, dat ook…