Weet iemand welke Seiko chrono is dit?

ik heb een seiko chrono gekocht op ebay maar geen idee welk type dit is… kan iemand helpen?

alvast bedankt! Ik vermoed dat het een 6139 reeks is maar misschien weet iemand het exacte type?

de seiko watch database heeft veel vergelijkingsmateriaal: http://www.csce.uark.edu/~jgauch/photos/dir1/

deze dial lijkt er aardig op, heeft die typische rand op de wijzerplaat, ongeveer waar de punt van de urenwijzer ronddraait. de streepjes tussen de secondestreepjes zien er anders uit, maar zou kunnen. tachy ring is bij deze een ietsiepietsie te veel gepoetst :

een 6139-7071! :slight_smile:

Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben Stony! Thanx! je was iig niet stoned :slight_smile:

Staat het niet op de achterdeksel?

ik heb het horloge nog niet… ik heb gewoon op een wazige advertentie geboden op ebay. Ik laat me gewoon verassen…

Henrik Schreef:

Staat het niet op de achterdeksel?

meestal wel, maar je kunt ook zo controleren of de deksel origineel is :smiley:

ok ik ben er achter… het een Seiko 6139-7070. Heel koel… ik ga hem modden denk ik want ik vind die gele wijzers op de chrono veel mooier :stuck_out_tongue:

Dens Schreef:

ok ik ben er achter… het een Seiko 6139-7070.
Heel koel… ik ga hem modden denk ik want ik vind
die gele wijzers op de chrono veel mooier :stuck_out_tongue:

tis soms moeilijk te achterhalen wat het verschil is bij opeenvolgende modellen.

maar de gele wijzers van de 7071 zijn denk ik naderhand een keer geverfd, dus dat hoeft niet origineel zo te zijn…