Ik heb een probleem aangaande welk horloge ik zal kopen.
In eerste instantie wou ik via Rob (van dit forum) een Seiko Spring Drive kopen.
Maar toch ga je twijfelen als je zoveel geld gaat uitgeven aan een horloge.
Ik heb een budget van z’n vierduizend euro. vervolgens heb ik ook de ariadne van Christiaan van der klaauw gezien. gave klok. Alleen kwam ik op het forum een Epos tegen. Deze Epos kost vele malen minder dan een van der Klaauw terwijl het zelfde uurwerk er in zit. Wie kan mij vertellen wat het echte verschil is. Met andere woorden, wat maakt een CVK zou bijzonder ten opzichte van een Epos.
Nu heb ik ook de Seiko antana chronograaf Spring Drive gezien. Ook al z’n mooie klok. En als laatst de Tag Heuer Carrera Day Date. Ik kan het maar eenmalig uitgeven na heel hard te hebben gespaard!!! Wat is volgens jullie nu een goede keus? Ik bedoel dan wel technisch en waarde vast gezien. Mooi vind ik ze allemaal.
Verder wens ik iedereen vast een heel goed 2010! een een goed horloge jaar
Met vriendelijke groet,
Van de genoemde horloge’s is de CVK het meest waardevast volgens mij. De Seiko is technisch gezien prachtig, maar het blijft een Seiko (zoals een Phaeton ook een VW blijft ;)) en daar zal je dus veel op afschrijven en/of het niet meer kwijt raken als je dat ooit zou willen.
freak Schreef:
Wat is volgens jullie nu een goede keus? Ik bedoel dan wel technisch en waarde vast gezien. Mooi vind ik ze allemaal.
Voor zo’n budget zou je ook eens naar IWC moeten kijken bijvoorbeeld.
Kijk eens rond op de website van William Wien - hij heeft redelijk wat rond dat budget en is een prima partij om mee te dealen (weet ik uit ervaring).
Je moet als eerste kopen wat je mooi vindt. als je naar waardevastheid gaat kijken, dan is Rolex toch echt een van de beste keuzes. Met jouw budget kan je hele mooie horloges kopen met gemodificeerde uurwerken. Hier komt ook meteen het prijsverschil vandaan. Naarmate het uurwerk meer gemodificeerd wordt door een merk wordt de prijs hoger en geven ze het vaak ook meteen een andere naam. Als basis dient vaak het standaard eta uurwerk dat ook in de Epos zit. Voor mij waren de uitgangspunten: Geen standaard uurwerk, een bepaalde mate van exclusiviteit hebben. Geen prijzen van 200 tot 10.000 euro of hoger. Mijn keuze is een iwc aquatimer geworden, maar een Eberhard chrono 4 blijf ik ook een mooie klok vinden. Tevens is het merk Fortis kwalitatief erg interessant, maar je moet wel van het soort klok houden.
Voor dat budget zou ik zo twee van de top drie op m’n wish-list kunnen wegstrepen.
Misschien een optie om twee ipv één horloges aan te schaffen?(misschien drie)
Je zegt zelf al dat het budget niet op hoeft aan één horloge?
Vind zelf met zo,n budget erg moeilijk(en een beetje zonde) om 1 aanschaf te doen.
Maar dit is puur mijn mening.
Tenzij ik over een jaar wéér zo’n budget zou hebben, dan wordt het een héél ander verhaal;)
Moeilijk heh, zo een keuze. Voor mij staat ie binnenkort ook… de Omega Planet Ocean Liquid Metal (heb namelijk Hamilton’s bling bling Ventura laten schieten) of toch iets anders???
Ik heb zelf moeite om een paar duizend euro in een Seiko te steken (imago zit tussen m’n oren, want het zijn geweldige klokjes met een hoop technisch vernuft). Ik ga toch eerder voor een bekend Zwitsers merk.
Ik weet niet wat je lang vind (als ik een horloge op 't oog heb, is een dag al lang ;)), maar als je zelf zegt er hard voor gespaard te hebben, dan zal ik even rustig de tijd er voor te nemen. Maakt het merk je uit? Wil je dat 't waarde vast is, omdat je het later echt wilt doorverkopen? En wil je hier concessies in doen? Ik bedoel, als je de Seiko helemaal geweldig vindt, maar het horloge na een paar jaar wilt verkopen… die raak je in Nederland misschien minder snel kwijt dan bijv. een Rolex.
Enneh, Rolex mag er van mij best wezen. Al zie je ze nog zoveel… ik blijf persoonlijk de Sub no date, Seadweller en daytona mooi vinden. Smaken verschillen
Zonder twijfel de Rolex Submariner 16610LV, tijdloze klassieker en waardevast. Je kan deze met een kostumm dragen maar ook met een jeans & sportschoenen. Je kan deze ook met een Nato-strap of leren band dragen. Hij is zowel voor jong & oud.
Veel succes nog!
Zou het geen goed idee zijn om eerst eens rustig te gaan vergelijken bij de dealers? De topicnaam geeft mij het gevoel dat je je nog niet voldoende hebt verdiept in “de materie”…Een horloge kun je imho pas echt goed inschatten als je het in real life ziet en om je pols hebt.
Als je echt freak bent, zou ik het anders aanpakken. Rustig kijken en voelen of het horloge wel bij je past voorkomt dat je er naa enkele maanden weer vanaf wil. En het hoeft ook niet altijd duur te zijn, hoor. Voor iets meer dan 10% van het te besteden bedrag kun je bijvoorbeeld een Seiko Sumo kopen die, vergeleken in performance en uiterlijk, de strijd met andere, vele keren duurdere toppers gemakkelijk aankan. M.a.w. goed hoeft niet persé duur te zijn. De moeite waard dus om goed te oriënteren.
De Seiko heeft een fabuleuze techniek en ziet er nog goed uit ook en aan de kwaliteit hoef je natuurlijk niet te twijfelen. Mijn keuze zou het niet zijn.
Een CvdK is leuk, mooi en je kunt het horloge bijna zelf samenstellen door zelf een wijzerplaat te kiezen, een rotor en het afwerkingsniveau. Verder kun je hem ook laten personaliseren met bijv. je eigen initialen. Vooral dat je je eigen horloge min of meer kunt creëren en het persoonlijke contact met CvdK maakt dit voor mij een goede keuze.
De Epos, daar valt niets op aan te merken. Maar net als bij de Seiko wordt ik niet echt warm bij het horen van deze naam.
De Tag Heuer is een mooie chique en sportieve klok, maar sinds Tag voor de naam Heuer is geplaatst heeft het merk zijn charme voor mij verloren. Ik zou veel liever een oude Heuer Camaro met Valjoux 72 uurwerk willen dan welke nieuwe Tag dan ook.
Mijn advies is om gewoon nog langer rond te kijken. Beurzen bezoeken, internet artikelen lezen, juweliers bezoeken, goed om je heen kijken en je vooral niet laten leiden door wat anderen vinden. Ook al branden de Euro’s misschien in je zak, er komt een moment dat je zegt ‘Dit is het’. Neem geen overhaaste beslissing als je bij de juwelier met een horloge om de pols zit. Ga altijd weer even naar huis en kijk of je na een paar dagen nog steeds zo enthousiast bent over het horloge.
Mijn advies is om gewoon nog langer rond te
kijken. Beurzen bezoeken, internet artikelen
lezen, juweliers bezoeken, goed om je heen kijken
en je vooral niet laten leiden door wat anderen
vinden. Ook al branden de Euro’s misschien in je
zak, er komt een moment dat je zegt ‘Dit is het’.
+1
Je zegt zelf al in je beginpost dat je heel hard gespaard hebt. Kijk goed rond, neus in etalages en op internet en wacht tot je een horloge ziet waarmee je die “klik” voelt.
Nee, dit is echt een eenmalig budget!! Hier heb ik echt hard voor gespaard.
Twee klokken is inderdaad een optie. Had ik zelf nog niet eens over nagedacht.
Maar is een CVK nou echt technisch zoveel beter dan een spring Drive of een Tag Heuer? Is er iemand die mij dat wil en kan uitleggen.
Ik ga inderdaad eerst maar eens bij de verschilende juweliers kijken en voelen.
Tot op heden heb ik mijn droom horloges alleen nog maar op plaatjes gezien en nog niet een echt gevoeld. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de adviezen!
Ik laat uiteraard nog weten wat het is geworden.
Jongens bedankt! en allemaal vast een goed 2010 gewenst.
Succes met je ‘juwelierstocht’.
Zorg dat je de keuze goed overweegt en niet hals over kop (onder invloed van de verkoper) een onoverwogen keuze maakt.
Mocht je nog vragen hebben; Er is hier vast wel iemand die je kan helpen