Weet u misschien meer af van deze klokjes?

Beste Fora leden,

Deze zakhorloges / sporttimer waren van mijn grootvader. Kunt u mij misschien meer vertellen over deze klokjes?

De linker (in het doosje) loopt mooi, alleen weet ik verder helemaal niets van het horloge af.
De middelste en de rechter heb ik allebei nog niet aan de praat gekregen, echter heb ik ook nergens wat harder aan gedraaid of opengemaakt voor angst om schade.

3 likes

Heuer stopwatch. Waltham Uit de USA van na 1915 ongeveer. Er zijn leden die hoer veel meer verstand van hebben. Dan moet je wel de binnenzijdes laten zien.

1 like

De eerste heeft zo te zien een Niello horlogeketting. :ok_hand:

En idd, fotos van de binnenkant (uurwerk en kast) kunnen helpen.

Die eerste heeft een extra wijzer, zakhorloge met alarm of een timer?
Is nog een sleutelgewonden horloge, dus vrij zeker nog van voor 1900

1 like

hoer

binnenzijdes laten zien

popcorn-watching-tv (1)

2 likes

:joy: ik vecht elke keer weer met de toetsen van de “smart”phone. Soms vergeet ik de tekst te controleren :wink:

2 likes

Ja, dat is best ruk. Klote zelfs. Sta je daar voor lul, en die autocorrect is kut met peren.

2 likes

Ha

image
:grin:

7 likes

Up waardige woordspelling upBE_FO
Ach joh ik prostitueer hier soms ook wel eens een lettertje verkeerd

4 likes

Leuke Heuer stopwatch voor voetbal! Ze maakten in de jaren 70 veel stopwatches voor allerlei verschillende sporten. Hier is wel duidelijk te zien dat het bedoeld is om 45 minuten mee te timen, plus eventuele overtijd. Leonidas heeft ze ook, zelfde spul met andere naam. Zit een 7-jewel flyback uurwerkje in als het goed is.

Edit: ref 907:

5 likes

:smirk: :rofl: :rofl:

1 like

Ontzettend bedankt allen! Hierbij de binnenkant van de twee zakhorloges.

Mag helaas maar twee foto’s tegelijk uploaden

1 like