Deze vier wegens “mij te groot”. Op zich allemaal op hun eigen manier geweldige horloges, maar mijn ranke meisjespolsen zijn er niet voor gemaakt.
Deze drie hebben eind december, begin januari allemaal een nieuw onderkomen gekregen. Allen prima horloges, maar als je ze niet draagt, is het zonde om te behouden.
Mjah, ik heb uiteindelijk eentje gevonden die nog een servicebeurt had gehad (weliswaar niet door Omega zelf uitgevoerd).
Dankjewel! Goeie aanpassingen.
Zou je deze tekst ook nog willen aanpassen naar “Daarom deze WG”. Dank klopt het helemaal weer. Dank ![]()
Jawel. Ik ga eens nadenken over een iets moderner model.
Ik blijf het een lastig onderwerp vinden. Misschien vind ik oude hommages vanuit een bestaande fabrikant die ook nog eigen modellen heeft, wel okay. Dus een Bulova Superseville of een Ricoh Dynamic wide, vind ik nog wel te doen. Bij die nieuwe Chinese horloges vraag ik me toch direct af of het niet dezelfde fabrikant is als die neppers waar wel echt het merklogo op staat. Je hoeft de “hommages”, welke in mijn ogen regelrechte kopieën zijn, alleen maar blanco te leveren en een assemblage plakt er de bijbehorende nep logo’s op en verkoopt ze door op de zwarte markt… Je weet het niet, maar lijkt me logisch…
Ik heb zelf alleen ervaringen met bepaalde merken zoals Cronos, Watchdives, Addiesdive etc. Deze zitten in het hogere Alie segment zoals ik het noem
. Deze zijn vaak leverbaar met verschillende automatische uurwerken zoals PT5000, NH35A of een Miyota 8 of 9 serie. Niks bijzonders maar over het algemeen wel goede uurwerken. Maar denk dat je bij die echt goedkope prulletjes altijd een gok neemt dat het gewoon echt rommel is
Ik ben aan het opruimen dus er is heel wat weg gegaan
Maar ook bijgekomen
Maar dat is stof voor en andere topic…
Heb je er ook nog plaatjes bij?
Zeker!
AliExpress Corgeut flieger met Miyota automaat.
MoonSwatch Mission to the Moon voor mijzelf.
MoonSwatch Mission to Venus voor mijn echtgenote.
Ik heb er ook al veel laten gaan. Meestal omdat de verzameling te groot werd. ![]()
Een greep uit de laatste WGs.
Die Junghans Max Bill jeukt wel nog eens. De Meister en Speedmaster vind ik nog steeds mooi, maar krijgen nu waarschijnlijk meer draagtijd.