Weg Gegaan (WG): deze heeft plaats gemaakt

We delen hier veelvuldig nieuwe aanwinsten (NA’s), maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat jullie allemaal laten gaan.

Welk horloge heb je onlangs laten gaan en waarom?

Ik trap af met een Chinees. Aangeschaft om te ervaren of de Speedmaster wat voor me is of dat ik op, het ontwerp, toch uitgekeken raak omdat je hem zo vaak voorbij ziet komen. Mijn onderzoek is positief, ik wil graag doorsparen voor een echte Moonwatch. Ook ben ik uitgekeken op “hommages” (namaak).

Daarom deze LG, niet meer nodig, door naar een volgende eigenaar :dizzy:

6 likes

nog niet weg dan?
blauwe gedeelte omzeilen?
mss toch maar vermelden om horloges te posten die reeds zijn vertrokken om niet de indruk te wekken dat je de regels omzeilt anders kan het gebeuren dat dit topic geen lang leven is geschoren

5 likes

Het gaat inderdaad om horloges die al weg zijn!

2 likes

Ik pas de titel even aan, anders wordt dit topic verwijderd…

2 likes

Bij mij heeft niks het ruim moeten verlaten, zonder dat ik er spijt van heb of heb gehad.

Ik vind trouwens dat er een verschil is tussen

en

1 like

Hezrkenbaar.
Ik kocht er eentje 2dehands om te kijken of een speedmaster iets was voor mij
de mijne heeft geen merkje op de plaat en ziet er redelijk afgeleefd uit, omdat ik 'm gewoon nog steeds draag als toolwatch. Er zit een VK63 meca-quartz in en die kunnen wel wat hebben.

Maar goed, de Speedmaster bleef mij wel intrigeren, ik vond 'm een beetje te groot voor mijn smalle pols, en heb dan uiteindelijk een Speedmaster reduced aangeschaft. Krijgt eigenlijk maar weining draagtijd, maar ik vind het wel een mieters horloge

2 likes

Deze, vooral gekocht om te kijken of een Speedmaster iets voor me is.

29 likes

En? Ligt inmiddels al onderin het sigarenkistje?:joy:

1 like

Apple Watch :face_with_peeking_eye:

:joy:

1 like

Is het nu een LG of een WG? De titel zegt iets anders dan je openingspost.

En beviel dit instappertje?

2 likes

Ja, best wel. Ik overweeg een minder gedateerd model.

2 likes

Normaal feliciteren we elkaar met een NA maar ik denk dat het voor deze keer gepast is te feliciteren met de WG.

Goede keuze om deze weg te doen! Gefeliciteerd :+1:

8 likes

Heb ik ook. Heb er niets op tegen maar ze doen me niets.

Vertrokken zijn tot nu toe 2 MoonSwatches omdat ik het plastic prullen vond maar mijzelf had mee laten slepen in de hype.

Vertrokken is een Flieger hommage van AliExpress (Corgeut) naar Broeder Bill voor het goede doel.

Vertrokken is een Vostok Radioroom omdat ik er op uitgekeken was. Een ander HF lid blij mee gemaakt.

1 like

Dat vind ik ook. Vooral omdat ik met name kleinere horloges gewend ben. Ook wil ik niet mijn pols laten wennen aan het grote formaat omdat ik dank bang ben de kleine te klein te vinden :sweat_smile:

Reduced gaat het voor mij ook worden.

1 like

En, is het wat voor je. Of helemaal niet, of juist in deze kleurstelling niet?

1 like

Dat vind ik ook leuk. Het binnenkomen van een horloge is natuurlijk een mooi moment, en tegelijk ben ik soms heel blij als iets weg is.

Maar ook als je niet blij bent is het fijn als je het leed kan delen :wink:

Dit ik zeker geen leed. Dank!

1 like

en ben ik vooral blij als ik er iemand anders blij mee heb gemaakt…

1 like

Ik snap je standpunt qua hommages helemaal. Zit op het moment een beetje op hetzelfde punt. De prijs/kwaliteit blijft ongeëvenaard. Maar vanwege het kleine prijsje van die horloges heb je er zo 15 in de kast liggen en kijk je ook niet echt meer uit naar een nieuwe aanschaf. Ik ga ze zeker niet verkopen, maar er komen er momenteel ook geen nieuwe meer bij tot ik misschien echt iets tegen kom met de wauw factor

Ik kan beter aangeven wat ik (nog) niet heb weggedaan :crazy_face:

Nou, deze niet:

4 likes