Wegpoetsen?

Dan ben je zn 1000 doekjes en 2000 uur verder.

Ik zie 3 opties:

1. Lekker hobbyen, dremel, slijpmachine, kies maar wat leuks. Je bent niet de eerste die het weghaalt. Dus het is haalbaar.

2. Verkopen en iets kopen zonder die tekst.

3. Accepteren hoe die is.

1 like

Erger.

Jazeker wel, maar niet zonder je hele kast te verneuken.

Mocht je het gaan proberen: Graag foto’s van het proces.

3 likes

Plamuren! En even een laagje chroom erover spuiten. Gaat niet opvallen… :grimacing:

Even naar de juiste rubriek verplaatst. :slight_smile:

1 like

Je kunt wel met wat polijstmiddel die belettering halfhartig afronden en tot glans polijsten zoals de rest. Dan valt het veel minder op.
Ziet er nog steeds niet uit, maar het is hoe het is.

Als je het goed wilt doen, dan laseren, anders met een 320 schuurlat de letters wegschuren, met steeds fijnere schuurlat de schuursporen zo veel mogelijk weghalen en dan op de polijstmachine met viltschijf en rood vet polijsten, schoonmaken, en dan weer met schone viltschijf maar nu wit vet verder polijsten en als laatste met een katoenen lappenschrijf en wit of oranje ver weer hoogglans polijsten.

2 likes

Ff met de 2,5mm electrode die letters opvullen, daarna wegslijpen. Hoef je bij een invicta btw niet eens het uurwerk of glas voor te demonteren, gewoon gaan met die banaan

2 likes

Is het al tijd voor een polltje over op welk moment in dit proces het horloge in de kliko verdwijnt?

2 likes

Daar is t wel tijd voor

1 like

Klopt… maar dit horloge is <200 euro nieuw. Met korting eerder richting de 100.
Beter haalt TS een horloge dat bij hem past.

Het is al eerder gedaan, door @Floris155 , met een prima resultaat.

3 likes

En hij zit nog in de buurt van TS ook. Ik zou een PB’je doen. Kost je wel 2x de prijs van een nieuwe waarschijnlijk, maar dan hoeft hij niet naar de kliko :man_shrugging:t3:

1 like

Ja klopt heel wat jaren geleden heb ik dat weggeschuurd en weer gepolijst.
Tegenwoordig zou ik het opvullen met de laser en dan de zijkant weer netjes strak maken met lapideren.
Maar dat gaat een veelvoud kosten wat het horloge waard is.

4 likes