Wegwijs tussen alle merken

Als je wat op het web kijkt kom je heel veel horlogemerken tegen in alle prijsklassen. Maar hoe weet je nu of je een goed merk koopt of niet (behalve de echt gekende merken)?
Ik zie soms de bomen door het bos niet meer :wink: zeker als beginnende horloge enthousiast.

Alvast bedankt voor de hulp

1 like

Veel topics hier lezen, je kennis komt vanzelf. En anders maak je een topic met een vraag over een merk aan.

Tussen de 30 onzinreacties zit vast wel één goede. Niet van mij overigens.

13 likes

Zou een “x” aantal horloges uitkiezen die je zelf mooi vind, mocht je na je zoektocht vervolgens via bv google nog twijfelen of je er verstandig aan doet. Je kan ook altijd hier nog een topic/poll openen met welk horloge men hier zou kiezen :wink: succes met de zoektocht in ieder geval!

Soms is een goed uurwerk belangrijker dan een goed merk (microbrands etc).
Misschien is het een idee om daar eens een onderscheid in te maken.

Want wat voor de één goed is, is voor de ander een reden om het niet te doen.

1 like

Je heb eigenlijk maar 2 goeie merken, als je veel doekoe hebt Rolex, als je een arme sloeber bent Seiko.

12 likes

Hoho, vlak Armani niet uit!

1 like

Naast alle prachtige, mooie nieuwe klokkies is er ook heel veel ouwe meuk om je in te verdiepen. Zit vaak ook aardig spul tussen :hugs:

Ik heb een rotary ocean avenger gezien en vind die wel mooi.

Kijk gewoon wat je mooi vindt en als dat in jouw budget past prima. Merk is voor mij onbelangrijk, een mooi en goed uurwerk is verstandig maar ook daar hangt weer af, wat is jouw doel? Een jaar knallen op de bouw of fijntjes op kantoor. Kortom, draag wat je mooi vindt en bij jouw stijl past.
En vooral niet een horloge kopen om hem vervolgens in de kast te leggen, gewoon dragen!

Gewoon doen en als je hem zat bent weer verkopen.

1 like

Met jou kan ik praten.

What more do you need?

4 likes

An Omega on the side. :sunglasses:

2 likes

Hmmm niet echt. Ik vind een Snoopy Speedy wel leuk. Zeg maar “1800 piek leuk” ongeveer. Dus hij is mij een tikkeltje te duur. Net zoals elke Speedy.

2 likes

Een G-shock voor wanneer de rest te kwetsbaar is en om de rest mee gelijk te stellen?

2 likes

Ben je nu al uitgekeken op je Seiko / Orient?

Maak voor jezelf een lijstje wat je belangrijk vindt aan je (toekomstige) horloge. Klein en metaal is erg breed, probeer je wat meer in te lezen.

Of koop gewoon een horloge dat je leuk lijkt en vergeet dit forum… want voor je het weet heb je een kast vol horloges.

Rotary is nu een Chinees merk geworden toch ?
In alle Chinese warenhuizen is een glimmende Rotary hoek.

Maar met Rolex en Seiko kan ik me vinden
En ik wil een paar Omega’s, een Breitlingetje en wat ander spul (Eterna, Pontiac, Citizen, Tissot, etc) on the side.

Dat wel, maar soms met leuke kortingen te krijgen en nette, maar simpele, miyota uurwerkjes aanboord. Dit was het geval tenminste bij een juwelier in de buurt die ze verkoopt. Buiten dat is het is wel heidens om géén skx of een sub te kopen natuurlijk…

Nee joh, ik heb een Squale 1545 Blue Ray als beater.

En ben niet zo van het gelijkstellen, zolang ze maar schaal 1 op het oog goedlopen ben ik al tevreden :sunglasses:

1 like

Daar heb je geen horloge voor nodig: :wink::wink:

https://www.timeanddate.com/worldclock/netherlands/amsterdam

Kijk naar de specs dan kom je al een heel eind.
Maar dan moet je natuurlijk wel weten wat die specs inhouden.
De horlogehobby neemt flink wat research en tijd.
Denk maar in jaren :wink:

1 like