Weishi TS-1 timegrapher

Heeft iemand deze Weishi TS - 1 in gebruik?
Bevalt deze, is deze vergelijkbaar met de Weishi 1000 of de Weishi 1900 ?

Is het een aanrader om deze te kopen of beter vanaf blijven en een ander model Weishi kopen?

Ik ken hem niet, maar zou de 1900 als beter beschouwen omdat de lijnen gekleurd zijn (blauw/geel) hierdoor is het wegstellen van tikfouten veel gemakkelijker.

2 likes

Dit is gewoon een 1000 met en ander frontje, de 1900 is mij inziens de beste optie en modificeer hem dan gelijk zodat je de echt audio hoort van het horloge ipv de kunstmatige tik.

2 likes

Ik las dat al vaker, maar waarom is dat makkelijker?

1 like

Ik heb een 1900 en kan je dat uitleggen, je ziet makkelijker wanneer je te ver bent gegaan en de kleuren zich dus omdraaien, met een 1000 zie je dit niet en blijft het beetje gok werk zeker als het om kleine beat error gaat.

2 likes

Ha op die manier.
Ik dacht altijd dat je kon zien aan de gele lijn welke kant je moest opdraaien
Bv als de lijn boven zat naar links zat ze onder naar reachts als de virole voor je licht op de tafel maar da’s blijkbaar niet het geval.

2 likes

Nee dat niet en zou ook niet te bepalen zijn tenzij je exact weet in welke cyclus de balans is en wat de tik en de tok is. Maar het is vooral makkelijker om dus om fijn af te regelen, sowieso heeft de 1900 een hogere resolutie qua scherm en laat meer punten zien wat hem nog nauwkeuriger maakt.

4 likes