Nieuw merk. Made in the USA, ook het uurwerk. Het leek me op de eerste blik een kopie van de 8487, maar op d tweede blik niet. Jammer dat IMHO de plaat en wijzer niet zo geslaagd zijn…
Afgaande op de foto’s een hoop geld voor wat je krijgt…
Knitters, ja ! Maar bij die ultra-chauvinistische yanks zou dit best nog wel eens kunnen verkopen. Als Swiss made niet meer sjiek genoeg is.
Deze kost veel geld, maar het uurwerk is dan ook wel gold-plated. En bovendien, $2500,- is nou ook weer niet zo heel duur. Heel veel Zwitsers kosten dit ook en meer.
Ik vind het zelf echt heel erg stoer van hem dat hij echt de productie in-house doet. Als hij starks de meer main-stream onvergulde exemplaren gaat produceren, wie weet.
Gold plated uurwerk klinkt leuk, maar erg veel kost dat echt niet. En een in-house movement is zeker een mooi punt, maar het ziet er allemaal niet heel bijzonder uit. Dan krijg je met merken als Nomos toch een veel origineler movement voor dat geld.
6497 Als basis, slechts 18000bph. Doet me sterk denken aan China, al heb je daar ook een ‘verbeterde’ 6497 kloon met 21600bph.
Voor dat geld, zou ik ze laten liggen.
2,5K om het patriotisme van een Amerikaan te behagen, is niet veel.
Maar voor dat geld koop ik liever iets anders.
Ach ik heb hier op Horlogeforum heel wat lelijkers gezein voor meer geld dan dit! Ook heel wat mooiers voor minder geld, trouwens!
En het is weer 'ns wat anders dan altijd weer die Zwitsers en Japanners en die paar Russen.