Eén van de grote voordelen van een horlogeforum, is voor mij dat er gediscussieert kan worden over totaal onbelangrijke dingen. Die er eigenlijk helemaal niet echt toe doen, echter wel zorgen voor “ontzorgen” en ontspanning.
Diezelfde onbelangrijke zaken vind ik persoonlijk wel amusant, en daarom is het leuk om ermee bezig te zijn. Ongeveer twee jaar terug een leuke oude hobby nieuw leven in geblazen, lekker aan het neuzen en shoppen geweest, “collectie” opgebouwd, alles prima. Tot zover de duidelijke logica.
Een paar weken terug leek het me leuk om een bepaald horloge weer eens uit haar doos te halen, en te gaan dragen. Prima, leuk toch? Niks mis mee. Het horloge in kwestie wordt normaal gezien enkel bij specifieke gelegenheden gedragen.
Inmiddels zijn we weken verder, en er is sprake van een repeterend patroon
Normaal gezien is er bij mij een regelmatige afwisseling in het dragen van een horloge, en met het wisselen van de kleding, gaat er ook meteen maar een “matchend” klokkie bij.
Nu is het andersom. eerst het horloge, dan de rest. Het lukt maar niet om een andere klok om te doen, iedere ochtend kom ik terug op dit zelfde tikkertje. Ook nu draag ik haar, en met veel meer plezier dan ooit in het verleden. Het lijkt wel op een “nieuwe” waardering en ontdekking voor iets wat je al vele jaren in huis hebt. Ik kan er wel de humor van inzien, en belangrijk is het nu ook niet bepaald.
Maar ach, wie weet zijn er meer mensen die een vorm van herkenning hebben hierbij
Groet,
Oh ja zeker. Ik wissel ook dagelijks, tot. . . ik er eens eentje tegenkom die om zeer wisselende redenen ( vergetachtigheid, luiheid, mmm…lijkt wel handig, is wel een mooie, zou ik die nu flipperen of niet, enz…) om de pols blijft, ja TOT SOMS EEN VOLLEDIGE WEEK! !!!
Onlangs met mijn grijze Chrono Avenger of met een B1.
In de zomer vaak mijn gele Avenger Seawolf of mijn Emergency.
Dan bedenk ik hoe zalig het moet zijn om slechts 1 horloge te hebben.
Ik heb ook regelmatig een paar dagen hetzelfde horloge om. Soms wissl ik weleens 2 keer op een dag. Hangt er een beetje vanaf.
Helemaal geen straf om die eterna een week lang te dragen, mooi horloge.
Maar ja, ik durf te wedeen dat er dan ineens weer andere horloges zijn waarvan het zonde is om ze niet te dragen. Ik zit wat dat betreft wel met een enigszins vergelijkbaar probleem, maar daar ga ik wel een nieuwe draadje van maken…
Ik betrap me er op dat ik de laatste tijd graag een relatief goedkope Seiko draag die wat gemod is door Rob. Waarom? Weet het niet…Ik vind hem mooi. Hij draagt heel fijn. Hij heeft een ‘goede uitstraling’. Hij loopt zuiver. Deze:
Er is niet echt een consequente lijn in mijn horlogedraaggedrag ;
Ik ga wel sommige vooruitzichten linken met bepaalde horloges .
Zoals een ganse dag in de winkel gaat naar een bepaald type horloge of een ganse dag atelier gaat dan weer naar een gans ander type .
Soms verplicht ik mezelf ertoe om een bepaald horloge een ganse week te dragen .
(Als ze maanden stilliggen worden ze minder precies en ze een hele week dragen kan dan weer leiden tot beter lopen .)
Ik weet wel heel zeker dat , stel dat het horloge uit de beginpost de mijne zou zijn , ik die zou linken aan mijn Pinin Farina :
Bedankt! Zelf ben ik er ook heel wijs mee, vooral ook vanwege de connectie met de autohobby.
Ik was (en ben) er altijd hel zuinig op geweest, de laatste tijd heeft het horloge de waardering gekregen die het echt verdient. Met beleid dragen moet kunnen, zeker met dit lange mouwen weer…
Hah ha, ik link de klok ook naar “mijn” pininfarina.
Beide uit dezelfde tijdsperiode, het zal je niet verrassen dat daarom juist dít horloge werd gekozen destijds.
Lekker exclusief ook met een maximale oplage van rond de 900 exemplaren.
Heb ik me laten vertellen, maar of het wáár is?
Een serienummer boven de 1000 ben ik echter nog niet tegen gekomen.
De Eterna geeft nu 21 Februari aan.
Twee en halve week verder, en nog niet gewisseld van horloge.
Wel is ze al een paar keer in een mild sopje geweest, om het klokkie maar vooral wel brandschoon te houden.
Zo’n feest als ze eruit komt, ziet er weer gelikt uit…
Ik ga proberen om straks een ander horloge om te doen.
Vorige week twee keer met wat anders in de hand gestaan, maar ik moest deze weer om. Omdat ik er zin in had, enfin dan zal het wel goed zijn.
Binnenkort in het verkoop gedeelte, alle andere horloges…
Heb ze niet meer nodig lijkt het wel
De afgelopen weken ook meermaals positieve opmerkingen gehad van omstanders op de Eterna.
Maar dit is ook een heel mooi horloge…
Ik vind de combinatie van de plaat en wijzers helemaal fantastisch.
En blauw is voor mij de eerste keus qua kleur, zeker voor dit stijltype horloge.
Ik begrijp dus de polstijd van deze Seiko wel, is gewoon een mooi ding…