Wel een heel bijzonder uurwerk

Ik kwam een tijdje terug dit horloge tegen met een uniek uurwerk dat 25 jaar lang mee gaat.

Mvg Jelle

't klokje werkt, hoe interessant ze 't ook willen brengen, op tritium en tritium kennen we van het lichtgevende materiaal en is in kleine doses ongevaarlijk

nu laten ze er dus ook een klokje 25 jaar op draaien.

prijs is overigens geen 175 dollartjes (zoals op bovenstaande site staat) maar nu 150 dollars oftewel zo’n 120 euro’s.

Hij heeft “Atomic Illumination”…

De pief die dit artikeltje op Fresh Gadgets geschreven heeft, weet niets (of weinig) van horloges af.

Uit de omschrijving:

[quote]The Nuclear Age of Wristwatches Has Arrived!
We dare you not to be astonished by our latest watch, the Nuclear Watch! This remarkable watch provides a constant source of nuclear illumination for up to 25 years! You don’t need batteries or maintenance of any kind for the glow; this watch will be lit for decades! No longer do you need to worry about using a backlight or having to deal with luminescent paint where the light fades quickly. The glow you’ll see 24/7 is really from the nuclear fission happening inside the watch![/quote]

Oftewel een heleboel eromheen draaien, maar het is alleen de verlichting dus. Geen woord over het uurwerk.

tjvreeken Schreef:

De pief die dit artikeltje op Fresh Gadgets
geschreven heeft, weet niets (of weinig) van
horloges af.

Je bent te vriendelijk, de persoon heeft geen absoluut geen idee waar hij het over heeft…

@Bert K

blijft over: tritium

en dat kennen we al geruime tijd…er is zelfs een merk wat feitelijk tritium betekent: H3 (H3 Tactical watches)

gelul om niks dus.

Is waarschijnlijk gewoon een traser horloge.

tja opzich wel jammer zou een super oplossing zijn …een quartz die 25jaar lang op de seconde precies blijft lopen en dat voor slechts €120,- en de verlichting ook nog …dan nog een g-shock kastje er omheen en je bent klaar :smiley:

mcfr Schreef:

Is waarschijnlijk gewoon een traser horloge.

Zeker in de zin dat MB-Microtec AG (de fabrikant van traser) de enige fabrikant is van deze lichtbuisjes en ook OEM producent is van vele andere merken horloges.

Was het maar waar…

Vind het (al eerder besproken) horloge op windenergie ook nog steeds best grappig.

Wilt Eneco ze misschien sponsoren?

marnix.moed Schreef:

Was het maar waar…

Vind het (al eerder besproken) horloge op
windenergie ook nog steeds best grappig.

http://freshgadgets.nl/horloge-op-windenergie

Wilt Eneco ze misschien sponsoren?

http://corporatenl.eneco.nl/SiteCollectionImages/P
ersberichten/HollandseWind.jpg

//////////

Helaas nooit meer wat van vernomen van dit “wind” horloge.

Sprak mij toch wel aan .

Toch wel handig dat tritium, werkt beter dan dat super luminova wat na een minuut of 5 geen licht meer geeft.

Nou hier geeft het super luminova de hele nacht licht hoor :slight_smile: Ik vind het niks al zou die 25 jaar lopen, een automaat of handopwinder loopt met een beetje onderhoud 500 jaar of meer ?

floris Schreef:

Nou hier geeft het super luminova de hele nacht
licht hoor :slight_smile: Ik vind het niks al zou die 25 jaar
lopen, een automaat of handopwinder loopt met een
beetje onderhoud 500 jaar of meer ?

Een beetje onderhoud… 500 jaar… ? Zul je na 250 jaar wat onderdelen nodig hebben:D

ach deze doet het nog veel langer en hoef je alleen een beetje af te stoffen :wink:

:smiley:

hcptdg Schreef:

floris Schreef:


Nou hier geeft het super luminova de hele nacht
licht hoor :slight_smile: Ik vind het niks al zou die 25
jaar
lopen, een automaat of handopwinder loopt met
een
beetje onderhoud 500 jaar of meer ?

Een beetje onderhoud… 500 jaar… ? Zul je na
250 jaar wat onderdelen nodig hebben:D

Ok paar nieuwe onderdelen er in en gaan hup weer een paar eeuwen erbij :wink:

seamaster Schreef:

ach deze doet het nog veel langer en hoef je
alleen een beetje af te stoffen :wink:
http://i47.photobucket.com/albums/f164/Patjo98/Dec
orated%20images/1728395-oude-zonne-wijzer-in-coimb
ra-portugal_zps0be9571b.jpg
:smiley:
En af & toe de takken snoeien :smiley:

floris Schreef:

Nou hier geeft het super luminova de hele nacht
licht hoor :slight_smile: Ik vind het niks al zou die 25 jaar
lopen,

voor mij kan luminova ook ruim de nacht.mee.door, en vijd t ook jammer dat t na pak em beet 25 jaar aardig op kan zijn. maar het is ook een quartz. die combi vind ik wel ok, omdat een batterijtje na x jaar ook op is. maar mechanisch en tritium tubes vind ik niet zo. puur iets gevoelsmatig.

een automaat of handopwinder loopt met >een
beetje onderhoud 500 jaar of meer ?

:sunglasses: