Wel of geen relatie therapie

Ditmaal zou ik toch echt voor de Rolex kiezen… Dat groen vind ik echt zo verschrikkelijk (goedkoop) ogen…

Om nog maar te zwijgen over de datum op zes uur…

Het is goed dat smaken verschillen :wink:

2 likes

Band van het horloge wisselen en hoe voelt weer als nieuw :sunglasses:

1 like

Explorer is tijdloos.

Leg m een 3mnd/half jaar in de kluis en dan nog eens kijken. Anders gewoon weg.

Zo’n groene aquaterra is nu even hip/leuk maar is niet tijdloos

2 likes

Rolex, Tudor en Omega gaan prima samen.

.
Houden dus, die Explorer, koop de Omega er bij! :+1:t2:

5 likes

Tja soms kan je relatie bekoelen, wat doe je dan therapie of je neemt gewoon een ander lekker ding :wink:
Zelf 2 jaar een intieme relatie gehad met mijn BB58 maar naar verloop van tijd was deze toch iets minder geworden , Dus verkocht :roll_eyes:maar soms denk ik nog wel eens aan haar terug met dat slanke lijf en die heerlijke pasvorm.

5 likes

Tja…de Rolex wordt hier vaak omschreven als een “alleskunner” en daar zit natuurlijk inherent ook het probleem. Het is een beetje een saai horloge en niet uitgesproken. Leuk om in de collectie te hebben maar niet als enige horloge.

1 like

Je eerste liefde (qua horloges) gewoon houden en de tweede ernaast. Dan de derde erbij. enz.

Ik zit nu op ca. 120. Relatietherapie werkt niet. Dit is structurele non-monogamie op horlogegebied. De WA (Watchaholists Anonymous) zijn meer iets voor mij.

Toch klaag ik niet.
Mijn vrouw support me.
Zolang ik het bij horloges hou is het oké voor haar.
Ze is lief.

Maar als ik kom te overlijden moet ze niet verkopen voor wat ik haar heb gezegd dat de horloges waard zijn…

(psst, ik heb wel iets nieuws en moois gezien, recent…)

1 like

Het is nog niet gezegd dat de groene er komt… maar de nieuwe Aqua terra 38mm en de Seamaster 300m (witte, blauwe, zwarte en groene) doen mijn hartje wel sneller kloppen…

PS… Is er hier niemand die een soort horloge Tinder app kan ontwikkelen… Waarom je de horloges naar links of rechts kunt swipen… (hou je automatisch een shortlist over.) En ja ik snap dat er geen match ontstaat :rofl:

1 like

Yup. Maar tegelijkertijd, @bvloon, een horloge wat je niet draagt is zonde, dus weg er mee als je 'm over een maandje nog steeds niet pakt. Laten we nu niet net doen alsof de verkoop van een Explorer moeilijk gaat zijn of geen geld op gaat leveren.

Nu riep je ooit ergens dat je horloges hebt gekocht voor je kinderen, dus als je er eentje hebt van een gepaste leeftijd kun je hem / haar het horloge ook met warme hand geven als het hem / haar interesseert.

Maar ik vind het wel een grappige… Ik keek zo eens naar je topic geschiedenis, en zie daar met grote regelmaat woorden als “twijfel”, “dilemma”, “gek worden van jezelf” en nu dan weer “relatie-therapie”…

• Wij zijn volwassen mannen die geobsedeerd zijn door spiegeltjes en kraaltjes
  • Als je je spiegeltjes en kraaltjes zat bent kun je ze omruilen voor wat anders
  • Mensen die één spiegeltje hebben wat ze hun hele leven tot huisstijl kunnen bombarderen hebben zeldzame mazzel

Kortom: @anon23521125EV heeft een solide punt. :slight_smile:

Zo heerlijk zijn ze niet. Die kleurtjes zijn me ergens te, eh, sunbursty. :slight_smile: En ze hebben PCL’s. En die plompverloren datum in dat onafgewerkte gat is lui en lelijk. Ik zou die serie aquaterra met geen stok aanraken. Sowieso hebben veel Omega’s een datum-plaatsing die me doet denken aan m’n oude Hammie met te grote kast en te klein uurwerk, maar dat er voor dat geld niet even netter afgewerkt kan worden…

Is een 40mm 220.10.40.20.03.001 Railmaster geen idee? Die heeft geen datum, en de Railmaster is cool.

2 likes

O.k., ben het met je eens. Dat had fraaier gekund. Maar voor de rest zou ik 'm best willen hebben, voor de zomer! En vind de Explorer gewoon echt een van de mindere Rolexen.

O.k., maar dan wel die met de lichte wijzerplaat. Het is tenslotte zomer! :sunny:

3 likes

Daar zou ik geen rust in vinden,
:innocent:

2 likes

Anders misschien een groene Omega seamaster 300? Heb je een duiker, een fieldwatch, en welke is je tudor?:wink:

1 like

Klopt. Ik heb bij de geboorte van beide kids een Iris gekocht… (deze gaan ook niet weg)

Helemaal waar… Twijfel vaak en lang… qua horloges zit de twijfel hem er vooral in dat best veel horloges mooi vind en ze graag allemaal zou willen ervaren. Maar ik ben ook niet zo kapitaal krachtig dat ik zonder blikken of blozen om de paar maanden een ander kan/wil kopen.

Ooit een keer gespast maar die deed me dan weer helemaal niks toen ik hem om had.

BB met de blauwe bezel (de 41mm inhouse versie)

1 like

Ja dan heb je 2 duikers. Dat is dan misschien wat dubbel. Alhoewel, ze zijn beiden redelijk verschillend. En een IWC flieger erbij dan? Is dat nog een optie? Redelijk ondergewaardeerd en met het nieuwe inhouse uurwerk een topper. Echte banden swapper ook!

1 like

1 like