Wel of geen ringen in de subdials?

Het viel me op dat mijn iw377709 geen ringpatroon in de subdials lijkt te hebben (foto).

Op de website van IWC staat (bij de oude collectie (2016)) een foto waar wel duidelijk de ringen te zien zijn.

Link: https://www.iwc.com/en/past-collections/pilot-watches/iw377709-pilot_s-watch-chronograph.html (foto’s zijn helaas niet te uploaden hier)

Ik heb het horloge als een full set gekocht met doos en papieren (inclusief garantiekaart met daarop het registratienummer). Als ik op de site van IWC dat registratienummer invoer kom ik ook uit op het goede horloge… alles lijkt dus in die zin wel te kloppen.

Op het web zie ik andere foto’s van het horloge waar ook geen ringen zichtbaar lijken te zijn…

Any thoughts?.. misschien aanpassing in het productieproces of zo?

Kan ook liggen aan hoe de foto’s genomen zijn, soms komt het pas naar voren met een macrolens in de juiste hoek. Bij Speedmasters is dit ook vaak lastig te zien op elke foto.

3 likes

Hij heeft toch juist wel ringen?

2 likes

Eens, ringen zijn voor mij ook zichtbaar op deze foto.

1 like

Verrek! Nu ik inzoom op de foto zie ik ze inderdaad ook… ze zijn met het blote oog echt niet waarneembaar als je naar het horloge kijkt :slight_smile:

4 likes

Hier gaat het om en ja ringen

2 likes

Inderdaad! Je hebt helemaal gelijk!

Nou, ergens toch een opluchting :slight_smile: dit specifieke horloge zie ik her en der als (goede) namaak voorbijkomen.

Ergens dan toch dat stemmetje in mijn hoofd :wink: het zal toch niet… papieren kunnen ook worden nagemaakt immers

Hier hetzelfde hoor. Het is dat dr.evil en yy77 het zagen, anders had ik er ook finaal overheen gekeken

1 like

Ik ben blij dat hierover het ‘lek’ boven is omdat ik ook met deze vraagtekens zat :thinking:
Bij een nadere bestudering met een oogloep werden ook bij mij de ringen zichtbaar! Pffff… :sweat_smile:

1 like

Ik ben wel blij dat ik blijkbaar niet de enige ben die t niet zag. Begon me af te vragen of ik misschien toch eens langs de opticien moest :slight_smile:

Maar wat nou, als de namaakbandieten de ringen OOK nagemaakt hebben :scream:

:clown_face: geintje natuurlijk, maar gelukkig is je twijfel weg

1 like

Mogen we dit guilloche noemen?

Nope, daar vind ik het iets te industrieel voor, in tegenstelling tot dit:

Jawel hoor.
Is guilloche. :blush:

Nu ik weet dat ze zonder microscoop bijna niet te zien zijn durf ik t wel aan om te zeggen dat ik die kans vrij klein acht :- :laughing:

1 like

Van mij mag jij dat :wink:

ik moet bekennen dat ik voordat ik jouw post las ik nog nooit van dat woord gehoord had…

1 like

image