Wel of geen service?

Stel je hebt een leuk vintage klokje. Uiterlijk in prima staat, tijd en datum laten zich soepel verstellen en het houdt goed de tijd. Niets op aan te merken dus.

Alleen je kent de onderhoudshistorie niet. De kosten zullen naar schatting de helft van de waarde van het horloge zelf bedragen.

Zou je het horloge preventief laten servicen?

1 like

Als de timegrapher waarden goed zijn, dan niet.

3 likes

Hangt ervan af hoe duur het ding is. Als het een prijzig geval is zou ik zeker willen weten dat de boel in orde is. Bij een horloge die je voor ~€100 hebt aangeschaft zonder goede naam of restwaarde zou ik wat minder kritisch zijn.

Ik heb het wel gedaan, maar alleen omdat ik het horloge nooit meer zal flipperen, het uit 2012 kwam en het uurwerk los zat in de kast waardoor het rammelde. Makkelijk vast te zetten, maar toch meteen een service ingepland

Maar dan weet je al dat er een service aan zit te komen, mdevalk heeft het over vintage. Het kan zijn dat daar al 30 jaar niemand naar omgekeken heeft.

Als het een horloge is dat je wil houden…voor echt langere tijd, en vaak wilt dragen zou ik het wel doen. Kost waarschijnlijk €100/€150 maar dat weet je dat je het uurwerk niet verder beschadigd…en het is gewoon fijn te weten als je draagt dat het goed is.

Tevens zal bij toch eventuele verkoop een aantoonbare service de verkoop vergemakkelijken.

1 like

Dit zou ik ook doen… al zou ik de gangreserve ook wel in de gaten houden.

Regardless @mdevalk , ik zou alleen horloges servicen als ze shit lopen en je zeker weet dat je het horloge de komende jaren nog wilt hebben.

Als je het horloge met veel
Plezier draagt dan mag je het best een tweede leven gunnen.

1 like

Van onderhoud voorzien. Zekerheid voorop! :slight_smile:

Als je auto nog rijd breng je hem toch ook voor zijn jaarlijkse onderhoud weg??
Dat kun je met een horloge ook doen gewoon preventief onderhoud inplannen zeker als je hem nog lang wil dragen.

3 likes

Hartelijk dank voor de welgemeende adviezen. Omdat ik het klokje regelmatig draag en ik het wil houden ga ik het een beurtje laten geven. Vroeg of laat is het toch een keer aan de beurt.

1 like