Wel of niet bijstellen

Toch een vraag. Waarom is in de min lopen zo’n taboe? Omdat je het euvel dan niet opgelost krijgt door de secondenwijzer even te hacken?

1 like

Ik denk het wel :man_factory_worker:

Nee omdat je dan te laat op je afspraak komt.
Maar 2 seconden deed ik niks aan.
Misschien op de timegrapher proberen een positie te vinden waar ie wél sneller loopt.
En is ie n maand oud? Dan zou ik m eerst langer dragen en afwachten of het nog verbeterd

1 like

Ik heb van mijn gewichtsaangedreven wandklokken overgehouden dat ik achterlopen minder erg vindt dan te snel lopen. Op tijd zetten door de minutenwijzer iets verder te zetten (na een snelle blik op mijn horloge of telefoon voor de juiste tijd) is gemakkelijk en zo’n klok terugdraaien is not done, want kan schadelijk zijn voor het mechaniek. Wat mijn horloges betreft vind ik het al goed als het een tijd aangeeft die niet meer dan een paar minuten afwijkt van de werkelijke tijd. Ik hoef nooit ergens op de seconde op tijd te zijn en ik zorg er altijd voor ruim op tijd te zijn. Daarom kan ik ook prima uit de voeten met mechanische horloges. Ik wissel ze toch al zo vaak dat je ze op op tijd moet zetten als je ze om doet en nauwkeurigheid geen issue is. Op mijn nachtkastje staat een radiogestuurde klok waaraan ik tijd even op mijn horloge toets of ik een beetje in de buurt van de juiste tijd zit. Dat is voor mij voldoende. Wat een heerlijk gemakkelijk leven heb ik toch!

5 likes

Of een spring drive. :relieved::roll_eyes::rofl:

Overigens: ik zou dat horloge gewoon bij het omdoen 30 seconden tot een minuut voor laten lopen. Dan kun je er een maand tegen zonder verzetten. -2 is snaar strak joh.

4 likes

Valt mee hoor, zolang je maar niet tegen de slagwerklichter in probeert te draaien. Dus bij het hele en halve uur. Een uur terug draaien voor de wintertijd kan inderdaad niet.
Een klok zonder slagwerk kun je wel altijd terugdraaien.

1 like

Ik heb alleen maar klokken met slagwerk en ik weet nooit zeker wanneer de voorlichter in werking treedt, dus ik heb me aangewend zo’n klok nooit terug te draaien. Ik zet hem dan liever de tijd die hij vóór loopt even stil.

2 likes

Je zegt het zelf, valt binnen de cosc specs. Ik zou het gewoon zo laten…

1 like