Wel of niet bijstellen

Vraagje over het afstellen van mijn seamaster. Heb hem nu ruim een maand. Loopt nu gemiddeld -2 sec per dag achter. Overdag -3 en snachts -1,5. Zouden jullie hem laten bijstellen of zo laten? Heb al met Pertijs in Breda kort contact gehad en kunnen er wel wat aan doen maar geven pas bij een full service garantie op waterdichtheid en uurwerk :stuck_out_tongue_winking_eye: Dus daar ga ik nog niet aan beginnen.

Valt natuurlijk binnen COSC spec. Dus garantie gaat het niet worden.

2 likes

Is er niet een positie die 's nachts een plus oplevert?

1 like

Van alles al geprobeerd maar niet echt gevonden dat ie naar de plus wil lopen.

Misschien eens de powerreserve helemaal leeg laten lopen en opnieuw beginnen met checken in alle 6 posities.

1 like

Zou er niets aan doen.
Wat maakt die -2 seconde uit?
Mijn Seamaster heeft vergelijkbare waardes.
Heb je al geprobeerd om hem ‘s nachts anders weg te leggen?

1 like

Koop een quartz :blush:

14 likes

Misschien medicijnen halen voor mijn OCD :laughing:

Ik laat het maar lekker zo denk ik inderdaad. Misschien ook die app er maar eens van afhalen. :thinking:

4 likes

Ik heb ook ocd. Dus ik begrijp wat je bedoelt.
Ik heb ook een Omega die iets te snel loopt.
Maar ik heb toch nooit een horloge langer dan 2 dagen om dus ik heb me er overheen gezet.

2 likes

Lekker laten.

Ik heb van mijn hele collectie werkelijk geen idee hoeveel welk horloge dan ook doet afwijken .
Voor mij pas belangrijk als het echt op doet vallen na dagje dragen.

2sec per dag, man ik zou mij er geen sec druk om maken of nog erger centjes aan uit geven.

10 likes

Als ik net een ander ( of nieuw ) horloge heb dan wil ik wel eens kijken of deze een beetje binnen de specificaties loopt . Maar daarna kijk ik er nooit meer naar . Om 2 seconden zou ik mij echt niet druk maken .

2 likes

Achterlopen is altijd balen. Mag allicht volgens specs, maar tijdens mijn opleiding kon je ingeleverde volledig vers opgebouwde horloge nog zo top zijn; echter, al bij -1s/24h was het gewoon een vette 1 als cijfer.

Zo lever ik mijn horloges ook af. Mogen niet achter lopen, anders bijregelen onder garantie.

Ik begrijp je punt dus wel, maar jij en ik (en John :grin:) vormen nou eenmaal een minderheid.

8 likes

Voeg ik me bij de minderheid. :grin:
Tikkie in de plus zetten fixt dan toch het “probleem”?

Mijn Constellation, vers terug van Omega service, loopt extreem nauwkeurig, echter bij volledig opgewonden veer flink langzamer. Enig idee hoe dat kan? Zal de gangreserve nog eens testen, maar bij gemiddeld -0,9 s/dag voor een horloge uit ‘68 hoor je me niet (hard) klagen…

1 like

Verschrikkelijk een horloge dat in de min loopt +2 is geen enkel probleem maar bij -2 zou ik dat echt vervelend vinden.

2 likes

Zou het je opgevallen zijn zonder de app?
Waarschijnlijk niet. Dus verwijder de app, dat is beter voor je gemoedsrust en je portemonnee.
Geldt niet als dit je enige horloge is, dan ga je het merken na een paar dagen.

2 likes

Nachtje onder je oksels en in het maanlicht overheen plassen​:wink::joy:

1 like

Boeien!!
Lekker zo laten, is ook de charme van een automaat, kun je er niet mee leven dan is een quartz horloge de enige oplossing. :wink:

1 like

Ik ben ook echte een mierenneuker met dat soort dingen, maar -2 seconden netjes binnen specs had ik ook niks aan gedaan.

Vraag me oprecht af of na een service hij nog strakker loopt.

1 like

De vraag is wat verwacht je van bijstellen?
Wanneer je gaat voor perfect lopen, dan denk ik dat - 2 seconden prima is.
Als je een hekel hebt aan een horloge dat te langzaam loopt, dan is bijstellen het beste. Persoonlijk zou ik bijstellen omdat ik minder moeite heb met een horloge dat 10 seconde te snel is dan 2 seconde te langzaam.
Er is vast een horlogemaker die dit zonder een complete service wil doen.

1 like

:smile:nee hoor ik vind het wel best zo. Genoeg reacties waarvoor dank. :+1:

4 likes