Wel of niet doen?

Daar zou ik mij bij een horloge van 700 euro nou niet direct druk om maken. Dan heb je echt een verkeerde hobby gekozen.

3 likes

Als je nu al twijfelt zou ik het niet doen. Ook heb ik erg m’n twijfels bij de originele prijs.

Volgens mij is de strekking: als jij hem mooi vindt en het budget hebt: kopen!
Nee het is geen handelswaar, maar dat is ook niet de essentie

Het is niet helemaal mijn smaak maar ik moet toegeven dat Gassan vaak goede deals heeft op FC. Zelf heb ik in januari deze gekocht voor 395 euro, 60% korting. Maar vaak blijft het een kwestie van smaak met de modellen in grote korting.

2 likes

Stepped bezel, Breguet wijzers, zeigerdatum en dus geen misplaatst datumvenster, clous de Paris op de dial
 Prima horloge voor een verschrikkelijk lage prijs voor een true moonphase. Zelfs de waterdichtheid is heel fatsoenlijk voor een dress watch, 60 meter krijg je niet zomaar van de JLC’s van deze wereld.

Dermate klassiek, inclusief roman numerals, is niet heel erg courant. Maar door de lage prijs kun je er geen buil aan vallen. Ik vind 'm tof, ik vind het een leuk aanbod, en als m’n kist niet vol zat kon ik het nog wel eens overwegen ook.

3 likes

Zeker weten. Kopen!

Dit merk ligt niet heel goed in de markt maar dat lijkt niet aan de bouwkwaliteit te liggen. Voor mij persoonlijk is het een beetje ‘too much’ en ik ben geen liefhebber van goudkleur als het niet van goud is

Ik snap niet dat je dit vraagt. Allereerst, als je zelf twijfelt niet doen en allertweetst, als jij hem mooi vindt dan moet je het doen.

Lekker boeien wat een ander vindt.

Fijne dag

2 likes

Voor mij geldt hetzelfde als bovenstaand. Laten we eerlijk zijn, we hebben het hier over maar 700 euro.

Dus ik zeg: go for it :wink:

wat voor veel mensen heul veel geld is, laten we dat niet vergeten :slight_smile:

3 likes

Als jij hem mooi vindt voor deze prijs, dan doen. Geleuter over doorverkopen, je bent toch geen handelaar. Kortom wat vind jij, en is het jou deze 700 euro waard, dan lekker doen!

2 likes

Misschien kent hij niet Alle ins en outs van dit merk ( ik ook niet) en wil hij gewoon weten of het een nette prijs is voor wat je krijgt,

Iemand kan een invicta het mooiste horloge vd wereld vinden maar om dan €700 daarvoor neer te leggen

1 like

Ja dan snap je idd de essentie niet van het leven haha

1 like

Gaan met die bana
maan!!!

Zeer compleet horloge met leuke complicaties.
Prijs zal wel de inkoopprijs zijn dus maak je daar niet al te druk om. Dat komt door retail inkoopbonussen, rebates - kickbacks etc met de leverancier.

Ik werk nu voor een klant die in de retail zit en ook horloges verkoop van alle grote groepen. Als ik de inkoopfacturen zie of de creditnota’s voor de horloges die niet verkocht worden - daar kan het blauw nog een puntje aan zuigen.
Marges zijn ENORM - vooral op het middensegment.

1 like

Inderdaad daar heb je gelijk in. Hier is dan ook mijn aanname: Ik ga er namelijk van uit dat als de TS de vraag stelt voor aankoop of niet, hij dan ook heeft nagedacht of hij dit geld kan uitgeven :wink:

Ik heb dus niet “heul veel mensen” in dat antwoord meegenomen ivm relevantie .

Als je hem mooi vind

Dat 700 ballen voor velen veel geld is moge zo zijn, maar 700 ballen voor die FC is gewoon een bodemprijs. Wat @SpringDrive al zei, dit zal de platte inkoop zal benaderen, als het er niet nipt onder zit.

Wat mij tegen zou houden is PVD goudkleur, doublé, etc. Ik ben niet van de coatings, ik heb dan liever een stalen kast of een gouden kast. Gewoon, massief.

2 likes

Marty8 de meest simpele vraag aan jou is, vind je dit een mooi horloge en vind je de prijs goed? Dan maakt het toch niet uit wat anderen ervan vinden, en ja als je hem koopt om weer snel te verkopen dan zou ik het niet doen. Maar als je hem lang wil houden en vaak gaat dragen, dan zou ik zeggen kopen die F.C :smiley:

2 likes

Waarom niet, als dit jou ultieme vreugde brengt! Ik denk vanuit plezier en niet vanuit terugverdienen of wat anderen ervan vinden. Persoonlijk heb ik een twee horloges gekocht voor veel te veel geld als ik op dit forum af zou gaan, maar voor mij zijn ze persoonlijk belangrijker dan geld. En nee, ik heb ook geen onbeperkte fondsen en na deze aankopen heb ik keuzes moeten maken. Maar dat had ik voor over.

3 likes

700 is voor sommige mensen veel geld hoor

1 like