Wel of niet kopen?

Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en wilde me hierbij gelijk even voorstellen. Sinds een aantal maanden begin ik interesse te krijgen voor vintage horloges. Nu ben ik iets mooi tegen gekomen waarbij ik toch even de meing vraag van iemand met meer ervaring. Graag wil ik het volgende kopen:

(http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m639906776-iwc-vintage-model-big-pilot.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)

maar ik wil wel zeker zijn dat ik niet zomaar iets koop en dat dus het uurwerk een orginele IWC betreft. De kast is er op maat omheengebouwd. De band is niet orgineel maar, is nog wel aan te komen.

Graag jullie menning.

Met vriendelijke groet

Mja, zelfs als het een originele iwc is, dan koop je een kaal zakhorloge uurwerk waar ze ergens in Polen een kast omheen hebben gebouwd, en een wijzerplaat bij hebben verzonnen. Het is natuurlijk heel mooi, maar hou dat wel in gedachten. En geen schokbescherming, één keer iets te hard laten vallen en de balans as is gebroken.

Niet kopen. :slight_smile:

Van harte welkom!

Ik ben niet zo bekend met deze materie en advies geven hierover doe ik daarom niet. Maar misschien dat andere leden je wel kunnen vertellen waarom dit wel of niet te doen. En zo niet, wat voor alternatieven er zijn. Wat zou bijvoorbeeld een redelijke prijs zijn voor zo een soort horloge, waar te vinden (ben ze volgens mij wel es op de Rikketik tegengekomen), en wat er nog meer over te weten valt te komen. Zo vond ik 't een nuttig tip van MartijnV dat de balans geen schokdemper heeft.

Zou ik zeker niet kopen, is een oud uurwerk in een modern kastje,mooi maar niet origineel en zeker niet iwc waardevast.

Oke… kijk hier heb ik wat aan, horloge ziet er zeker mooi uit maar ja wat is dan de waarde. Dis feitelijk is het uurwerk op zich niet waardevast. Het horloge compleet maakt de waarde, als ik jullie goed begrijp.

Welkom!
Imho zijn dit horloges die je voor het “leven” aanschaft…
Anders gezegd, eenmaal gekocht kom je er niet meer vanaf :wink:

Succes!

mvg

Timo89 Schreef:

Oke… kijk hier heb ik wat aan, horloge ziet er
zeker mooi uit maar ja wat is dan de waarde. Dis
feitelijk is het uurwerk op zich niet waardevast.
Het horloge compleet maakt de waarde, als ik
jullie goed begrijp.

Ik weet niet of dit thema bij de TS nog aktueel is… maar dat fenomeen heet “huwelijk”… dan word het uurwerk van een zakhorloge is een horlogekast verwerkt.

Is weliswaar leuk, maar ik zou zoiets niet willen. OF ik koop een zakhorloge OF ok koop een echt horloge waar alles bijmekaar hoort!