Wel of niet repareren voor verkoop (Tissot le Locle chrono)

Ls,

Ik heb ooit een Tissot Le Locle Chrono gekocht. Ligt al jaren in de kast en wil hem nu verkopen. Ik zag echter een los element op de glazen achterwand liggen. Wat te doen; verkopen met de mededeling dat er een revisie moet plaatsvinden of juist zelf eerst de revisie laten uitvoeren?

1 like

Ik zou voor €10 een prijsopgave vragen bij Wesselink en Vreeker in Alkmaar. Is vrijblijvend. Kun je daarna beslissen hoe je 'm verkoopt.

De waarde van een horloge is met mankementen vaak erg veel lager dan zonder. Mijn pad zou ook zijn om een prijsopgave te vragen van een horlogemaker. Op basis daarvan kun je dan beslissen wat het slimst is. Verkopen met mankementen of repareren voor verkoop.
Je kunt ook kiezen om in de advertentie twee prijzen te hanteren; eentje met, en een zonder servicebeurt. Dan mag de koper kiezen.

Eerst maar eens proberen te verkopen met mankement.
Misschien is er wel een gegadigde die kundig genoeg is om de schade zelf te herstellen.
Dan is zoiets natuurlijk wel interessant.

Is het puur zo’n ringetje los om de chrono-venstertjes? Of iets vanuit het uurwerk wat je aan de achterkant zag liggen?

Iets uit het uurwerk helaas

Service!

Kliko

2 likes

Deel eens een foto, misschien is er een handige hfer die je wil helpen