nieuw op het forum, maar wilde graag weten wat jullie van mijn nieuwe aankoop vinden.
Als fervent U-Boat drager ben ik er zeer gelukkig mee, ontwerp is van Italo Fontana, een van
de grondleggers van U-Boat Watches.
Welder K23 DS/BK-WI 1699
Movement: 2115 Miyota
Functions: Hours, minutes, seconds, date with immediate adjustment, Positioned at three o clock
Case: Steel, AISI 316L, IPB treatment
Diameter: 45,5 x 45,5 mm
Dial: There are 2 superimposed dails, available in black or beige
Arabic numbers, spheres and index in black, luminous white, green and orange.
Van harte welkom op dit formidabele forum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en het horlogevirus rustig op je polsen kunnen laten inwerken. (tu)
En wat betreft het horloge merk ‘Welder’, tja, daar kan ik alleen maar over zeggen dat ik ze in mijn optiek toch wel wat aan de te forse maat vind. Het design oogt goed maar te krachtig, alsof het een klok betreft. Mooie details zijn de datumfunctie en de zijde van de lunet in blokvorm.
Overigens staat er in het voorjaarsnummer van ‘Watching’ (nummer 2 - 2007) een artikel over U-boat en Welder.
Succes, en ik hoop nog veel van je te horen en natuurlijk de mooie foto’s te kunnen bewonderen.
Welkom op dit forum en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Voor mij is ie aan de grote kant.
Maar ja, smaken verschillen en dat is juist mooi toch? Als je hem zelf mooi vindt is het altijd goed.
Alleen voorzichtig met water, 5atm wil zeggen: spatwaterdicht of iets beter, maar niet geschikt om te zwemmen, laat staan duiken!
En weet je wat het is: na het eerste horloge volgen er altijd meer!!
als fan van ifo vindt ik de klok tevierkant invicta cockpitstyle is mooier afgewerkt en de prijs kwaliteit verhouding vindt ik zeer minimaal veel plezier met je welder gr hans
Ik vind het een origineel ontwerp en dat is wat waard. Er trouwens even van uitgaande dat Welder de eerste was met dit ontwerp want je ziet het nu bij alle U-Boat na-apers (kan dat???) ook als nieuw model.
Maar weet je waar dit horloge mij het eerste aan deed denken?!
Je hebt in de magna plaza (AMS) een kado winkeltje (2e of 3e etage)
Daar verkochten ze horloges in de vorm van postzegels…redelijk groot, en met verschillende bedrukkingen op de kast en plaat. En je kon op de band dus verschillende van dit soort postzegel horloges bevestigen…
Daar doet mij dit ontwerp direct aan denken.
Om eens wat te roepen. Geen mening of oordeel enkel een relatie dat in mijn walnootje boven ontstond.