Welder

(td) bij siebel rotterdam koopgoot liggen welders in allerlei uitvoeringen die weggaan met 25 tot 45 % korting:S Is de marge dan zo groot? Ik dacht dat welder behoorlijke klokjes waren als je er van houdt natuurlijk,maar ben echt blij dat ik deze nooit heb aangeschaft,ik heb zelf een Uboat van de 1e serie die nagenoeg onveranderd 3 jaar later opeens het 4voudige moest kosten!

De winst marge op horloges is altijd behoorlijk groot, dat heeft niet zo veel te maken met Welder.

Ik heb zelf trouwens ook een Welder gehad. Telkens ging er weer iets kapot en service is een begrip dat ze daar volgens mij niet kennen. Ik kreeg niet eens een antwoord op mijn klachtbrief die ik na 4 maanden (waarvan twee zonder horloge) vol problemen heb gestuurd! Maar goed tegen bijbetaling heb ik het horloge bij de juwelier in kunnen ruilen tegen de (een jaar geleden) nieuwste U-Boat Classico 53mm Automatic.
Mijn vader heeft trouwens ook een Welder en die heeft hem al een jaar lang zonder problemen.

Het is trouwens niet waar dat U-Boat horloges onveranderd zijn. Om een aantal verschillen op te noemen met drie jaar geleden:
Saffier glas
Automatisch Zwitsers uurwerk (in plaats van Japans Quartz)
Betere kwaliteit band
hoger niveau van afwerking

Dus verschil is er wel degelijk.

Ik heb ze inderdaad zien liggen hier in Rotterdam; Sommige modellen kan ik wel appreciëren als ze een heel stuk minder groot zouden zijn. Wat is eigenlijk de link tussen de U-BOAT horloges en Welder?

Zelfde design-filosofie.

Volgens mij dezelfde ontwerper zelfs!

Gr.
Montus

:slight_smile: klopt,stond ooit interview in watches magazine.

Welder is door U-Boat bedacht om de plek in te nemen die U-Boat liet liggen.

Hmm leuk dit, heb zojuist afgelopen vrijdag een Welder K24 3103 besteld.

Welder is een merk van U-Boat en inderdaad van dezelfde ontwerper; Italo Fontana. Welder is, zoals Henrik eigenlijk al zegt, min of meer het goedkopere merk van U-Boat.
De meeste modellen zijn uitgerust met een quartz uurwerk en enkele modellen zijn uitgerust met een Japans mechanisch uurwerk.
Welder horloges worden trouwens ook gewoon op de zelfde plaats gemaakt als U-Boat horloges. (ergens in San Marino, Italië)
Welder heeft absoluut kenmerken van U-Boat, maar Italo Fontana heeft er toch een geheel eigen stijl aan weten te geven.
De kwaliteit laat het helaas wel nog eens afweten… evenals de service…

Dat viel mij ook op toen ik de Welder van een collega van mij bekeek. Persoonlijk had ik daar nooit €600,- voor uitgegeven.

ms630 Schreef:

ik heb zelf een Uboat van de
1e serie die nagenoeg onveranderd 3 jaar later
opeens het 4voudige moest kosten!

Het type dat de afgelopen tijd het 4-voudige moest kosten is over vijf jaar voor een klein prijsje te kopen op Marktplaats. Veel U-Boat addicts stappen nu toch al over naar horloges die niet helemaal over sized zijn. Grote horloges blijven maar de vraag XXXL modellen gaat afnemen.

De marges op horloges zijn helemaal niet groot, de Welder horloges in Nederland verkopen gewoon niet en daarom moet het de winkel uit ook al zit er verlies op.
Ik heb een aantal Siebel zaken gezien waar wat oude modellen liggen die al 2 jaar uit de collectie zijn… Lekker 2 jaar lang onder zo’n spotje liggen bakken.
Welder is gemaakt voor de mensen die een apart horloge willen maar ook “betaalbaar” moet zijn. De nieuwe lijn die in juni leverbaar moet zijn, is inderdaad betaalbaar en moet de strijd aangaan met TW Steel etc.
Modellen vanaf (uit het hoofd) € 250,- ipv € 400,- wat het nu is… en er zitten enkele vette modellen tussen.