Welk bandje op incoming Grand Seiko Omiwatari

Ik ben aan het kijken welk bandje ik op mijn Omiwatari zou willen hebben. Wat zouden jullie doen?

1. Custom made donkerblauw (lijkt op een soort krokodillenleer), van Cornali Bergamo

1. Blauw merinowol van Chopard (zelfde maat, 19x16)

1. Lichtgrijs Epsom (Delugs)

1. iets anders?
  • Blauw leer, Cornali
  • Blauw wol, Chopard
  • Grijs Epsom leer, Delugs
  • Iets anders
0 stemmers
6 likes

Heb je een foto van de plaat van je aankomende Omiwatari? Dat zou de keuze makkelijke maken.

3 likes

De eerste foto hierboven (met donkerblauw leer) is de plaat van de Omiwatari SBGY007

Inmiddels heb ik ook bij de Epsom band een plaat van de Omiwatari gevonden.

2 likes

Prachtig horloge BTW!

1 like

Molequin? Even 2 voorbeelden met een andere GS. Genoeg keuze daar.

6 likes

Inderdaad, Molequin. Zou, denk ik, de groene, racing green (?) saffiano proberen.

Wol lijkt me erg kwetsbaar.

Prachtige aanwinst trouwens, gefeliciteerd.

1 like

Ik zou de Merinowollen band nemen en ook gelijk de Chopard erbij.
Dan heb je een hele leuke two piece collection. :heart_eyes::100:

2 likes

Allereerst echt een fantastisch horloge dat je incoming hebt! Geniet alvast van de voorpret.

Ik vind zelf een donkerblauwe band erg mooi staan bij de lichtblauwe wijzerplaat. Geeft een mooi contrast. Ik zou sowieso voor een redelijk eenvoudige band gaan. Die wijzerplaat en de mooie kast van de omiwatari zijn de ster van de show, daar moet de aandacht naar uitgaan.

4 likes

Dit is wellicht ook een mooie optie?

3 likes

Een rustige matte band zonder contrasterende stiksels deed het goed op de mijne. Fluco maakt mooie donkerbruine nubucks

De meegeleverde band is trouwens ook erg goed👍

3 likes

Die Chopard band is erg mooi!

1 like

Iets anders: donkerblauw zonder lichte stiksels.

Dit vind ik een mooie combi

11 likes

Wol is wel lekker warm bij de koude ijzige plaat😂

5 likes

Dank voor de suggestie, maar vind ik wat minder. De kleur vind ik mooi in de auto, maar voor een horlogebandje niet perse. De vorm van de band vind ik ook minder, heet dit niet ‘curved’? Ik vind het te bol.

@Piede: ja heel mooi ook!

1 like

Deze strap is inderdaad curved.

Gelukkig heeft ieder zn smaak :wink:

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Wat is de reden dat je een nieuwe band erop wil zetten? Is de huidige band versleten, vind je hem niet mooi, of te lang? Ik draag hem zelf op de originele band en ben daar tevreden mee.

Verder zou ik kwa kleur het inderdaad rustig houden, zoals de rest ook aangeeft.

Wat je ook doet, wel zonde als je de folding clasp niet over kan zetten. Dus even rekening houden met de taper. Als ik iets voor je moet opmeten, laat het dan maar weten.

1 like

Dank!

Goede vraag. Het horloge is nieuw, dus de band is niet versleten. Het idee voor een nieuw bandje heeft een aantal redenen. In de eerste plaats houd ik meer van reguliere horlogebandjes met gesp dan van folding clasps. Ook vind ik het leuk een persoonlijke tint te geven aan het horloge. En tot slot lijkt de originele band wat “curved” te zijn (een beetje bollig), dat vind ik wat minder mooi. Mijn andere Grand Seiko (SBGA293) had ook een folding clasp en een origineel bandje dat curved was, en ging pas echt lekker dragen toen ik er een suede Nomos band om heb gezet…

Snap ik. Kan de blauw leer variant in mijn eerste post nog door de beugel? Die kleuren (band en wijzerplaat) lijken erg mooi bij elkaar te passen. Het Chopard merinowol vind ik ook heel rustig, maar ik heb geen foto’s gevonden van het horloge met dat bandje. Misschien kan iemand fotoshoppen?

Wat bedoel je met houd rekening met de taper? Bedoel je dat bij een nieuw bandje waar je de folding clasp op zou willen zetten dat ook moet kunnen qua maten? Dat snap ik maar is voor mij geen issue. Die folding clasp gaat niet mee over.

2 likes

Ik begrijp je keuze nu beter, je houdt niet van een folding clasp maar meer van een normale gesp. Daarom zoek je nu iets anders.

Denk dat je eerste twee keuzes prima werken. Heb zelf ook goede ervaringen met Molequin die door anderen geopperd wordt. Heb de navy blauwe saffiano versie daarvan op een ander horloge. Die is wel wat rustiger en daarom komt de plaat misschien wat mooier uit.

Overigens valt het wel mee met de dikte van de originele band. Zie foto ten tijde van mijn aankoop.

Succes met de keuze en leuk om de resultaten te zien hier.

Ps de vraag over de taper was inderdaad vanwege de reden die je aangaf

3 likes

Denk dat je gevuld of “padded” bedoelt?

Die foto die je quote heeft toevallig ook een “curved” aanzet, d.w.z. de band volgt de ronding van de kast in plaats van de meest gebruikelijke rechte aanzet.

Ben het overigens met je eens dat te veel padding niet goed past bij dit horloge.

1 like

Dank voor de verduidelijking @Jozeph!

Ja teveel padding past denk ik niet bij dit horloge, ook vanwege de wat breder ogende kast.

Een curved aanzet van het bandje vind ik ook minder.

1 like