Welk bandje?

Binnenkort laat ik dit horloge opknappen ( nieuw glaasje nieuwe kroon)
Het huidige bandje wil ik ook vervangen allen weet ik niet goed wat ik er op zal zetten.
Kom eens met suggesties.

Lichtbruin, wat glanzend Croco zou mijn voorkeur hebben.
Of als je durft: terug in de tijd met zo’n flixoflex-rekband.

Ik zou voor een Sirtoli gaan (www.sirtoli.com), bijvoorbeeld een Andreas.

Succes!

Contrasterend stiksel zou ik niet gauw kiezen, wordt al gauw te sportief naar mijn smaak. Ik vind dat deze best wat kleur kan hebben, mede gezien de huidige wijnrood lijkende kleur.

Deze jachtgroen herteleren:

Of deze glanzend groene hagedis:

Die jachtgroene vind ik erg chique ogen. De hagedis gewaagd maar wel mijn smaak ik twijfel alleen of het wel bij dit horloge past.

flixoflex durf ik niet.
Ik vind dat een beetje een band voor oude mannen. Wellicht omdat mijn eigen opa destijds zo’n band had.

Mochten er voorbeelden zijn waarvan je vind dat ze mooi ogen hou ik me echter aanbevolen.

Ik ben het met Valjoux7750 eens; een struisvogel bandje aleen zou mijn smaak meer naar een donkerder bruin gaan.

Ik vind de hagedis, de krokodil en het groen te druk voor het horloge. Het horloge verdiend de aandacht, het bandje komt op de tweede plaats.

Mooi horloge trouwens.

eric128 Schreef:

Die jachtgroene vind ik erg chique ogen. De
hagedis gewaagd maar wel mijn smaak ik twijfel
alleen of het wel bij dit horloge past.

Ik heb zelf de lichtbruine versie van die jachtgroene en de kwaliteit is aboluut top, heerlijk soepele band.

De teju is wat wilder inderdaad, maar een standaard hagedispatroon met regelmatige schubben was ook in vroeger tijden een veel voorkomende combi met luxere modellen. Dan wel in zwart of bedekt bruin (of wijnrood :)).

Struis is op zich prima (al bestaat er ook het nogal wilde patroon van het pootgedeelte!), maar dan toch niet de matte met contraststiksel, beslist te sportief bij dit dressy model horloge.
Dit zou nmm beter zijn, als je de voorkeur geeft aan bescheidenheid

(Krokodil zie ik trouwens nergens hier.)

Overigens dacht ik vroeger ook al gauw dat een bandje de aandacht van een horloge afleidt. Mijn vriendin verbaasde zich altijd om dat saaie conservatisme.
Door uitproberen kwam ik erachter dat men elkaar op dit punt gewoonweg napraat!
Het bandje blijkt -eenmaal om de pols- vrijwel nooit in staat de aandacht van het veel en veel grotere en prominenter op de pols aanwezige horloge af te leiden, het accentueert hooguit. In hoeverre je dat accent dan nog als storend ervaart, wisselt per persoon natuurlijk en we hebben het dan niet over glitter- of neonkleuren.
Gewoon proberen met een goedkoop bandje, beetje lef binnen verantwoorde grenzen.

Allen dank voor jullie input.

Het horloge is terug van ferrie (nieuw glaasje en kroon)

Het bandje zit er inmiddels ook op.
Ik heb getwijfeld tussen het groene hertenleer en het struisvogelleder.

Dit is 'm uiteindelijk geworden.


klassiek en chique

Ik heb alleen nog een probleem om het bandje goed op maat te krijgen.
Wat is de truc om het bandje verder door de gesp(zie onderstaande foto) te krijgen.

Het pinnetje is nu in het eerste gaatje geschoten en ik weet niet hoe ik het er verder door moet krijgen.

Mooie combinatie(tu). Wat de gesp aangaat: even op de vaklui wachten;)

Je kunt het klepje toch open maken dan kun je het bandje er door schuiven tot het gewenste gaatje

gr Pieter

Aha een beetje meer kracht en het klepje kantelt idd.

Thnx.

Hee ik heb gewonnen;)
Goeie combi!!!

Yep
Alleen met een andere sluiting

eric128 Schreef:

Yep
Alleen met een andere sluiting

En zonder het contrasterende stiksel. En met ander type zijnaad.
Ziet er keurig uit inderdaad, niks op aan te merken!