Zou het geen designelement willen noemen,
maar weet even niet waar ik anders kwijt kan dat bund straps echt verboden moeten worden.
Alsof het al niet erg genoeg is, met contrasterende stiksels en zo’n vieze Hans Spekman trui
Zou het geen designelement willen noemen,
maar weet even niet waar ik anders kwijt kan dat bund straps echt verboden moeten worden.
Alsof het al niet erg genoeg is, met contrasterende stiksels en zo’n vieze Hans Spekman trui
Uitzondering voor sommige dames horloges imho.
Strafrechtelijk inderdaad! Wat een hel.
Maak niet uit. Overal. Zoveel je kan.
En mocht je de eigenaar tegenkomen, kan je dan even vragen of die bezel goed gezet kan worden? Thanks!
Je zou nu mijn tenen moeten zien. Krommer krijg je ze niet.
Misschien al genoemd, maar hier krijg ik kromme tenen van;
Wie heeft in godsnaam bedacht om op die witte balk op 9 te dumpen waar de rest romeins is. Roman dials zijn al lastig te verkroppen, maar dit is een tandje erger
Een rechthoekige is wel okay?
Offshore noem je ze
Is de kroon v deze geschroefd?
Okee… Maar hoe laat is t op dat horloge?
Bijna net zo schattig met die grote oogjes
Zijn dat wel echt schroefjes? Soms is t alleen ontwerp.
Crap, kan niet meer dan 5 reacties achter mekaar zetten. Enfin, morgen dan maar verder.
Het is toch al wel n beetje tijd om maar eens te gaan slapen
Ik snap deze lume game ook niet. Echt een misser wat mij betreft
Ook goedkopere duikhorloges met metalen band hebben n duikextentie. Zo heb ik die v mn monster lange tijd gebruikt.
Totdat ik er achter kwam dat de Marine Master n lange toolloze fijn afstelling heeft, en Rob die er voor me heeft opgezet. Lelijk als de pest, maar oh zo praktisch als ik em over de mouw doe.
Bovendien is t Monster al niet bepaald moeders mooiste
Snap wat je bedoelt. Bij de BB vind ik ze net wat te lomp.
Bij de Pelagos vind t wel weer staan door de vierkante indexen.
Betreft de blauwe Pelagos n design deal breaker. Ik vind blauw icm titanium namelijk n hele mooie combi. Ik zou zelfs door de vingers zien dat ze niet traditie getrouw gebruik meer maakten v n ETA uurwerk. Ook de gebruiksaanwijzing op de wijzerplaat had ik em vergeven.
Maar de tint blauw was zo n onwijze afknapper… Op bovenstaande vind ik t nog wel mooi. Maar in zonlicht ziet t er speelgoed achtig goedkoop uit dat plastic licht blauwe.
En bij deze vind ik ook nog eens dat t uurwerk te klein is voor de kast. Oftewel, sub dial en datum zitten voor mijn smaak te veel naar t midden.
Met n vlinder of vouwsluiting blijft t horloge met geopende band nog als n armband om je pols zitten. Zo valt ie minder makkelijk per ongeluk uit je klauwen. Heb t zelf ook wel es meegemaakt.
Keepers doen dat niet. Die zorgen er volgens mij alleen voor dat de lange zijde niet alle kanten uit steekt.
T gaat dus niet om t afbreken vd springbar waar n nato of perron nog redding kan bieden dat ie met de andere springbar nog om je pols blijft zitten. Het gaat puur om uit je klauwen laten vallen bij het om en af doen.
Ik lees geregeld dat sommige duikers naast hun duikcomputer n duikhorloge als backup meenemen. Of gewoon, omdat je je mooie klok niet af wilt doen. Zelf zou ik em wel op n NATO zetten, om te voorkomen dat bij t breken v n springbar ie gelijk de bodem opzoekt.
Voor mensen die ook metalen bandjes hebben is dat soms even wennen en dat wilt in n zeldzame geval iets wel eens uit je klauwen raken. Of als je haast hebt ofzo.
Maar als je t gewend bent om alleen met gesp te dragen of bv altijd netjes achter je bureau zit ofzo bij t omdoen, dan zal t vast altijd wel goed gaan.
Tot die ene keer… Misschien denk je dan nog even aan ons
Ergeren is misschien n te groot woord. Het is beetje Telegraaf overdreven voor welke desgin elementen op horloges vind je niet mooi/leuk.
Ik vind t ook mooier en luxer, dus maar dus inderdaad ook niet altijd even comfortabel. Bij de 1 is de buiging te groot, de ander te klein. Een gesp heeft dat probleem niet. Daarbij, met n gesp kun je makkelijker allerhande bandjes mee swappen.
Maar op n luxe horloge zou als t comfortabel en mooi is, n vouwsluiting ook mn voorkeur hebben. Die op mn Monaco’s zitten me wel ok, en de traploze fijn afstelling is ook ideaal. Nooit n gaatje te groot of te klein.
Geen enkele vlindersluiting zit me echter lekker. Die zijn me te dik, waardoor ze sowieso te veel in mn pols drukken en zo rooie irritatie plekken veroorzaken.
&
Kan me voorstellen dat je bij de naam denk aan Navy Seals ofzo, maar is de stijl die vroeger in marine scheepsklokken gebruikt werd.
](https://www.anthonygrayclocks.com/wp-content/uploads/Hamilton-chronometer-for-sale.jpg[/img])
Die moeten wel tegen wat vocht kunnen, maar als ze de diep t water in gaan, is er iets mis met je schip. Of je hebt n duikboot
Bovendien is dacht ik bij veel merken 5 bar wr geschikt om mee te zwemmen.
Shows geeft in hun FAQ wel aan dat zij 5 bar alleen geschikt achten voor douchen en pas vanaf 10 bar geschikt voor zwemmen…
(Zag later dat brainless ongeveer hetzelfde zei in t Engels)
Net als met water bestendige IPXX smartphones en smartwatches is er n verschil tussen onder water houden en ermee zwemmen. Dan komt er meer druk op de pakkingen dan als je em in n emmertje water legt.
Maar goed, vind t al maar wat raar die verschuivende tabellen. Vroeger was 150m al n duikhorloge en mocht je met 3 bar al zwemmen. Al die Swatch horloges met 3 atm zeiden ze in de winkels dat je ermee kunt zwemmen…
Ik vind dat wat moeilijk. Er zijn merken die de print divers in zn geheel niet gebruiken op hun duikhorloges.
En andere merken, zoals Seiko die t wel gebruiken om t onderscheid te maken tussen modellen die ISO gecertificeerde duikers zijn, en welke alleen n 200m wr hebben.
Maar er zijn ook merken die er 200m wr op zetten, waarbij je niet weet of t gecertificeerde duikhorloge zijn.
Andere geven weer hun eigen naam er aan, zoals Casio met hun Frogman.
Dus ik zou niet op voorhand al zeggen dat t nep duikers zijn, wanneer er geen divers op staat.
Zo iemand ben ik wel eens
Tegenwoordig met n mobieltje is t zo te zien. Maar in t verleden zat ik wel es echt met mn handen in mn haren wat voor dag t was met alleen n datum venster om de pols.
Het was bv belangrijk om te weten of t al vrijdag was, omdat in t weekend bepaalde bedrijven gesloten zijn en je misschien dan spullen mist voor t weekend (drukste dagen in de horeca).
Maakt tijdens vergaderingen minder lawaai dan de duikersbezel heh
Oftewel boring meetings escape valve
Two tone staal geel goud wel ok?
Oh heerlijk om op tenen te trappen
Mijn lijstje in willekeurige volgorde, waarvan veel herkenbaar bij anderen:
-lume stipjes waar je in t donker niet weet wat de uren en wat de minuten zijn, wanneer de wijzers niet bij elkaar in de buurt staan (bv in de gaatjes v Breguet wijzers)
-tritium tubes op n duur horloge die over enkele tientallen jaren t niet meer doen (Ball Roadmaster)
-coatings en platings die kunnen krassen en slijten (Luminor PVD)
-puist voor dag en/of datum (nieuwe en Datejust, iets minder erg vind ik als de puist onder t glas zit zoals bij ouwe Luminor automaten)
-mooi horloge, maar waar lange lugs voor overhang kan zorgen (Longines Legend Diver)
-hiermee samenhangend n te dun bandje bij de kast en/of lugs (LLD)
-veel ruimte tussen band en kast (Tudor Pelagos, valt soms op te vangen met n dikke bandb zoals in t geval vd LLD)
-schreef staande datum (die Muhle)
-schreeuwerige kleuren (fel gele Breitling Avenger ofzo)
-niet prominente wijzers te kort en/of te dun (sommige Rolex Explorers die wel de grotere kast hebben, maar waarvan de wijzers me te klein zijn)
-sluiting zonder fijnafstelling (ouwe SMP300)
-Giga veel tekst op de wijzerplaat (2nd gen Tudor Pelagos)
-oneven lugbreedte waardoor je weer n zooi bandjes ‘moet’ nemen door die ene milimeter (IWC Flieger chrono)
-opzichte steentjes (zo n gepimpte pepsi Rolex GMT met robijntje en saffier)
-parelmoer wijzerplaat op n herenhorloge (Steinhart Ocean One DLC black pearl)
-shrouded lugs (IWC Da Vinci)
-pretentieuze kitscherig (logo v Orient doet me denken aan t wapen v 1 of ander luxe merk ofzo)
-tekst op zijkant v kast (Omega Electric grey)
-gammele banden die er als n fietsketting bij hangen (sommige jubilee banden)
-scheve wijzerplaat voor de coureurs
-uurwerk relatief veels te klein voor wijzerplaat, waardoor datum en/of subdials ergens in t midden drijven (TW Steel)
-goedkoop ogende bandontwerpen (zoals door DrHanz genoemde super jubilee bandaanzet, maar ook faux tussenschakels op n metalen band die gepolijst zijn. Die zien er daardoor nog goedkoper uit, dan als alles gewoon geborsteld staal was)
-lollipop wijzer aan de lange kant (Omega Spectre)
-te hoge achter deksel in verhouding tot de lugs, waardoor t horloge op de pols wiebelt (Rolex Seadweller)
-stalen band met v die uniforme recht end link die daardoor op elke past zouden moeten passen. Heb mede daardoor lange tijd ook niks met mesh banden gehad (Breitling Superocean en Transocean)
-nutteloze wijzerplaten, bezels, subdials, etc. (zoals de door Bjr1983 genoemde index loze subdials bij MVMT, maar er bestaan ook v die geprinte subdials of 24 GMT bezel icm n non gmt uurwerk)
-nep schroeven die er zijn voor de looks (Powerwatch 2)
-van buiten zijde zuchtvare scheve schroefjes (Cartier Santos)
-stripfiguren, vliegtuigjes, tanks enzo op de wijzerplaat (Omega Snoopy Speedmaster, zegt de nerd met n 007 secondewijzer of n Batman backlight… Zo een subtiele haaienvin in de Seiko Save the ocean vind ik dan wel weer leuk)
-vlinder en vouwsluitingen, maar ook sommige metalen banden die niet comfortabel om de pols zitten. Vaak door de buiging, vorm en/of dikte waardoor ze te veel in de pols drukken en rode irritatie plekken veroorzaken. Soms heb ik daardoor soms liever toch maar n gesp. Ook al is dat iets minder veilig bij t om en af doen, en minder goed voor t materiaal. (Ook hier weer helaas de Pelagos. De toolloze fijnafstelling icm de duikextentie vind ik erg fijn, maar hij drukt me helaas te veel om comfortabel te zijn)
Beetje off topic, maar ik vind dit n mooie v Grand Seiko. Als ie mooi om je pols zou vallen en je zou toch ook wel es met andere bandjes willen swappen waar de vouwsluiting niet op past, kun je deze transformeren tot gesp.
En dan heb ik t nog niet over zaken die tussen design en kwaliteit vallen, zoals slechte lume. Van sommige kan ik echt genieten v t lume design in t donker, zoals mn IWC Aquatimer chrono met de interne duikersring en mn Steinhart Apollon chrono, maar ook de skeleton hands icm de indexen v mn 007 Seamaster. Maar als de lume dan binnen no time wegvalt of moeilijk te zien is vind ik dat n flinke domper. Zoals dat laatste bij mn limited Bond back in black. Het lijkt wel alsof dat zwart gouwe t licht opzuigt, want op de gewone rhodium wijzers is de lume wel goed zichtbaar.
Zo nu ben ik moe v al dat tenen trappen en zelf ook in tussen last v verkrampte kromme tenen, dus even lekker liggen uitpuffen
De grootste ergernissen voor mij zijn: