Welk duikhorloge is de nummer 1

Erg veel mensen op het forum hier zijn in het bezit van een duikhorloge maar welk duikhorloge is nu voor jou de absolute nummer 1 en waarom.

Mvg Dennis.

Omega ploprof:

Uniek in zijn soort en…hij komt eraaaaaaaan …misschien…:D:D:D

Dat is zo’n ding:
http://www.amsterdamwatchcompany.nl/foto_omega/omega%20ploprof.JPG

Ik bezit zelf de Nettuno 3 van MarcelloC, maar voor mij is de nummer 1 toch wel deze hoor (hoop ik ooit eens te bezitten!):

Heel mooi Hans. Zo zie ik hem ook het liefst; geen bubbeltjesglas en geen datum. Begerenswaardig horloge (heb hem dus ook niet in mijn bezit…).

Gerwin

Zal ik even een inkoopactie regelen Gershwin? :slight_smile:

Best heren,

mooie klok Hans!

Ik had een seadweller ook geen bubbeltjesglas, maar wel een datum en je kan er zo diep mee duiken dat je zelf barst.

Bram

Een SD of een PO. Keuze nog niet gemaakt. Hoewel de PO nu hoog scoort bij mij (42 mm versie, zwart, met stalen band).

Wellicht over -tig jaar en wanneer de spaartegoeden van de levensloop ook voor andere doeleinden mogen worden gebruikt omdat NL dan in een economische dip zit… ;).

Gerwin

Een Citizen Promaster natuurlijk. Omdat ik die heb :smiley:

Citizen Ecozilla. Geen lood meer nodig om te duiken.

dat moet dan toch een seiko monster zijn ,volgens mij heeft het halve horloge forum al een monster ,en de andere helft is er mee bezig een monstertje te kopen.

Vandaag bij een juwelier ook de Rolex Sub no-date omgehad. Voor het eerst eigenlijk dat ik een Rolex om had. Ik denk ook dat dit model (zonder datum) de moeder aller duikers is.

Mijn indruk van het horloge???

Voordelen:
Klassiek uiterlijk, mooie symmetrie in de wijzerplaat (juist door het ontbreken van de datum). Heerlijke kroon. Het horloge oogt en draagt kleiner dan de 40 mm die de verkoper als diameter opgaf.

Nadelen:
Prijs…Ik bedoel 3440 Euro voor een duiker zonder datum…Is echt te veel naar mijn mening. Na even doordrammen zat er nog wel een korting van 7% aan, maar dat noem ik niet wereldschokkend.
Geen Solid End Links, de aanzetelementen zijn van gevouwen staal…
De Armband…Dat vind ik echt een aanfluiting…Elk willekeurig ander merk zou afgebrand worden als het zo’n stalen band mee zou leveren. Er zijn merken van een paar honderd euro die wel weten hoe het moet…De stalen banden van o.a. de Tridente van Marcello C, die van de Seiko BM, en die van de Citizen Eco-Drive GMT zijn vele malen beter en comfortabeler dan die van Rolex.
Het feit dat de Sub no-date geen chronometer is zie ik persoonlijk niet als een nadeel. Scheel weer een hoop onnodige tekstvermeldingen op de wijzerplaat.

Conclusie:
No way dat ik een Rolex nieuw ga kopen…Voor de prijs van 1 nieuwe Rolex Sub no-date kun je, als je een beetje rondkijkt, een Omega Planet Ocean, een Omega Seamaster plus een Breitling Superocean kopen.
Misschien een tweedehandsje??? Mwah, dat sluit ik niet uit.

Gr,
Hans Mennink

Wat betreft uiterlijk vind ik een Rolex sub-no-date een topper, maar ook een Panerai Submersible plaats ik heel hoog, maar uiteindelijk vind ik een Seiko SKX007 de nummer één vanwege het hoge “veel-voor-weinig” gehalte. Daarnaast ook nog eens zeer duidelijk afleesbaar, robuust en betrouwbaar.

Ruud

Deze voor mij.
Mijn oranje Zeno diver.
Gekocht bij Timefactors een paar jaar geleden.
Het is mijn onverwoestbare maatje wat altijd mee mag op vakantie en eigenlijk het horloge waar ik altijd een beetje blij van word.
Oh ja, op koninginnedag gaat hij ook zeker om de pols.

Beste Hans,

Ik weet in Rotterdam een bedrijf die 15% tot 20% korting geeft op Rolex. Met deze korting loont het bijna niet om een gebruikte te kopen.(i.v.m. onderhoud)

Hier heb ik mijn Rolex seadweller ook gekocht.

Hans heb je nu echt niks van mijn verhaal geleerd of is jou nieuwe hobby tuinieren? Ha Ha

Bram

Daar sluit ik mij bij aan .
Een van mijn meest benutte klokken is deze Citizen Promaster , ik heb er meer dan 200 duiken mee gemaakt , tot ( een enkele keer ) 45 meter diep !
Ik heb er veel plezier en gemak van gehad . De kleine dieptemeter , boven de zes , geeft bij een hele omwenteling 1 meter diepteverschil aan . Dus , elk streepje , cijfertje , is 10 cm.!! Daarnaast waarschuwt hij met geluid wanneer ik te snel afdaal , te snel opstijg , of wanneer ik een van te voren vastgestelde diepte overschrijdt .Ook is er een sleepwijzer , na afloop kun je daaraan zien wat de maximale diepete is geweest .
Voor ““chique”” heb ik een ander horloge , deze is , buiten de duiksport , voor dagelijk gebruik . Zo als men kan zien is hij niet ongeschonden uit de strijd gekomen , hij heeft duidelijke ““gebruikssporen””.
Maar , ik kan er alles mee doen , vallen , opstaan , stoten , hij is onverwoestbaar !
Als hij waterdicht is , was ooit mijn gedachte , moet hij ook stofdicht zijn .
Ik heb hem drie keer omgehad tijdens verschillende Sahara-tochten , geslapen in het zand , en perfect in orde gebleven .
Kortom , mijn nummer 1 is deze Citizen Promaster .