Welk duo?

Hoi allemaal,
Het is weer even geleden dat ik op het forum ben geweest. Inmiddels heb ik weer wat centjes om een mooi duo aan te schaffen, maar met de komst van de nieuwe IWC mark xx wordt het erg lastig
om een keuze te maken. Aan jullie de hulpvraag, welk duo en waarom.

Duo 1
Tudor Black bay GMT
Doxa sub 300t

Duo 2
IWC mark xx
Mido Ocean Star Gmt of Certina DS action Gmt

Voor mij is een horloge met een mooie historie van belang en een horloge met een “echte” gmt functie.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Ronald

1 like

De BB GMT ziet er op foto’s fantastisch uit maar hij is vrij dik, die moet je echt even gaan passen denk ik.

Duo 1

2 likes

Ik stem voor optie 1.
Doe effe 'n polletje!

Ik heb de BB Gmt gepast en hij zitprima

Dan zou ik daar voor gaan!

Ik zou voor duo 1 gaan omdat ik beiden tof vind en met de iwc minder heb.

Maar je kiest in duo 1 wel twee vrij grote/dikke horloges. Zou dan persoonlijk eerder iets wat meer variatie kiezen.

Duo 1😎

Dank je wel, ik zoek ook de balans in mijn collectie. Die bestaat op dit moment uit een Stowa Antea, Seiko Skx007, Omega Speedmaster en een Longines Evidenza. Wellicht dat dit nog meehelpt met onderbouwen.

Duo kiezen
  • Duo 1
  • Duo 2

0 stemmers

Thx, je was mij net voor.

1 like

Zeker ook gezien wat je al in de collectie hebt: duo 1

Mm, lastig dan. Wat is je budget voor het tweede horloge?

Met de tudor gmt maak je trouwens sws een goede keus.

Aan de andere kant, je hebt een dressy horloge met de Longines en stowa, chrono met de speedy en beater met de skx.

Dus opzich niet gek om de gmt en doxa te nemen. Zou de doxa dan wel in een kek kleurtje doen.

Budget ligt tussen de 6k-6k5 dus beide duo’s moet lukken op basis van listprijs.
En daarna doorsparen voor een Rolex datejust, jublilee, fluted. Met duo 1 ontbreekt er dan nog een Flieger (ik heb mijn Glycine Airman 1953 inmiddels verkocht).

Laatst mark XX gepast. Vond horloge niet zo.

Optie 1: vind IWC een mooi merk maar die mark XX doet het net niet helemaal voor mij. Met Mido en Certina heb ik ook niet zo veel. Dan liever een Tudor BB GMT die gewoon heel cool is en lekker casual gedragen kan worden. Doxa sub erbij is ook wel lekker.

Duo 2 uiteraard!

Dank je wel. Belangrijkste reden voor de Mido of Certina is dat het voor het budget betaalbare “echte” gmt’s zijn. Los daarvan zien ze er voor mij niet slecht uit. Tja, ik ben het wel met je eens, met de merken zelf heb ik ook niet veel.

Misschien zoiets erbij? Denk dat het makkelijker draagt dan de Doxa en met verschillende strap opties een veelzijdiger horloge is.

Maar goed, Tudor+Doxa is een combinatie die ik zelf ook meerdere keren heb overwogen (sub600t naast mn bb58), dus kan je het niet afraden met je huidige collectie :wink:

Help mij even met waarom?