Welk(e) horloge(s) mee op vakantie? [OPGELOST 👌]

Hoi HF,

Ik heb een kleine collectie van 6 horloges: een datejust, een bb58, een Grand Seiko, een g-shock (casiaoak), een Squalematic en een fossil.

De fossil heeft emotionele waarde maar die draag ik nooit. De Squale is nieuw in de collectie en gekocht voor de zomer. De g-shock is uiteraard mijn beater.

Ik ga een paar weken glamping dit jaar - dus een luxe, ingerichte tent die er al staat, maar een paar hotelletjes op heen- en terugweg.

Ik twijfel wat ik mee zal nemen. Wat zouden jullie doen?

• Casio g-shock ‘Casioak’
  • Casioak plus Squale
  • Squale
  • Casioak plus DJ
  • bb58
  • Anders, nl.
0 stemmers

Ik zeg geenszins toe me eraan te houden maar ik ben oprecht benieuwd.

4 likes

De goedkoopste. Anders ben je de zoveelste fraudeur die een te duur horloge bij zijn reisverzekering claimt.

13 likes

:joy:

Hier bestaan al ‘een aantal’ topics over :mag: :face_with_monocle:

3 likes

Op een glamping mag gewoon de rolex mee hoor.

2 likes

Yep maar dit gaat specifiek over MIJN collectie :grin::wink:

1 like

Ik zou er vooral één enkele kiezen, in zo’n tent zit vaak geen kluis dus als jij je DJ daar moet laten liggen omdat je met je gshock gaat zwemmen zit je misschien niet echt relaxed op het strand.

Je BB58 kan alles in mijn ogen maar zou hem wel even op waterdichtheid laten checken gezien hij van 2020 is toch?

1 like

Ik vind rolexen wel heel geschikt voor de camping… maar in dit geval zou ik gewoon alleen een zorgeloos divertje meenemen.

2 horloges mee is grotere kans dat je er 1 kwijt raakt.

3 likes

Raak jij ook schoenen kwijt op vakantie?

Het handige van 2 horloges op vakantie is dat als je er dan toch een kwijtgeraakt er altijd nog 1 hebt. :joy:

12 likes

Wie laat nou z’n dj liggen als ie gaat zwemmen?

1 like

Mijn ervaring is dat wat je niet bij je hebt niet kwijt kunt raken.

En wat moet je anders met squale?

2 likes

Zelf heb ik er dit jaar ook voor gekozen een Squale te dragen op vakantie. Normaal gesproken neem ik altijd mijn Omega Seamaster mee maar de Squale is mij dit keer uitstekend bevallen. Op Squale gestemd dus! Vakantiehorloge pur sang. :shark:

2 likes

Kweenie man, iemand die ook een Gshock meesleept? Anders had je die ook wel thuis kunnen laten.

2 likes

Kamperen met Rolexen en Grand Seikos dat gaat natuurlijk niet werken. Die dingen zijn allergisch voor wabi sabi.

Gelukkig zeg je het zelf al

Neem hem lekker mee! Mocht het nieuwe er nog niet genoeg af zijn dan pak je de Gshock gewoon ook in.

1 like

Het probleem van twee horloges meenemen, is dat er toch eentje ergens moet blijven liggen. Ook is een hotelkluis ongeveer net zo veilig als seks voor de uitvinding van het condoom. Ik zou het dus mooi bij één horloge houden.

Eerder zou ik wat extra bandjes meenemen.

2 likes

Precies, ik was laatst met een volle watchroll naar een camping. Nu was het daar erg rustig en had ik er vertrouwen in dat het wel prima zou lopen maar toch moest ik iedere dag die rol weer verstoppen om relaxed van de camping te vertrekken. Daarom mijn advies, neem één alleskunner mee, die enkele keer per jaar kan je wel zonder afwisseling :grin:

1 like

Ja ik zie hier op het forum leden voorbijkomen die hele collecties meenemen op vakantie. Ik zou daar zelf echt gestrest door raken :sweat_smile:

:joy::joy::joy::joy::joy: En gelijk de winterbanden er onder.

1 like

Gewoon 1 voor overdag en s’avonds!!

Bering Chrono Titanium.

2 likes

Foto’s uploaden lukt slecht vanavond.

1 like