Welk gereedschap gebruiken jullie voor inkorten stalen band

Ik zou graag willen weten welk gereedschap gebruiken jullie voor inkorten stalen band.

De banden met schroefjes zijn makkelijk daar precisie schroevendraaiers voor.

Maar een goed stukje gereedschap om de pennetjes te verwijderen en te plaatsen weet ik niet wat de brste keuze is.

En die goedkope blauwe plastieken ding is een prul

Ik hoor je mening graag :slightly_smiling_face:

Het gereedschap dat de juwelier heeft. Kosteloos, 3 minuten wachten en dan heeft een professional het zonder krasjes te maken uitgevoerd. :partying_face:

4 likes

Zelf doen is ook leuk en dan hoef je er het huis niet voor uit :wink:

Deze :point_down:

Deze zonder twijfel ( zelf heb ik onderstaande van
" Horotec" maar dan heb je een idee hoe de inzet stukjes eruit zien
s-l400

En niet onbelangrijk: een goede dosis “Fingerspitzengefühl” :sunglasses:

Succes :v:

8 likes

Ziet er goed uit :slightly_smiling_face:

al ik het kan maak ik het zelf :ok_hand:
zoals het hamertje en de bandhouder:

7 likes

Same here, werkt prima.

@TS:Ongeacht de methode, is het oppassen met pin & collar systeem van bijvoorbeeld sommige Seiko’s. Die kleine dingen raak je makkelijk kwijt.

2 likes

:joy:

Juweliers zijn geen professionals.

8 likes

Je moet natuurlijk niet naar Lucardi gaan. :rofl:

2 likes

:innocent::innocent:

6 likes

:point_up_2: en een hoop vloeken. Ga er dus ook nooit meer aan beginnen.

1 like

2 likes

Het is inderdaad prul, maar het werkt prima.

Toevallig heb ik ook die plastice Bergeon besteld op Amazon. :ok_hand: Ik had er nu nog 1 van Ali, maar ik moet opeens 3 bandjes inkorten dus meteen maar even iets ‘beters’ besteld. Ik ben benieuwd.

https://www.amazon.nl/dp/B07N94VZ8K?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title

1 like

Heb ooit op Bol zo’n goedkoop setje gereedschap gekocht. Zit inderdaad zo’n blauw plastic ding in. Goedkope meuk, maar heeft me tot nu toe altijd goed geholpen.

• Voor pushpinnen, dat blauwe ding van Alix
  • Voor schroeven, een goed T-blade bitje.
  • Voor schouderloze springbars, Bergeon 6767

Sommige dingen kan je prima goedkoop kopen, zoals het “blauwe ding” dingen zoals schroevendraaiers en springbar tool kan je beter wat meer aan uitgeven.

Mijn “blauwe ding” doet wat ie moet doen. Maar ik zou liever een stabielere tool hebben.

Cirkelzaag, of zo’n inkort apparaat die hier boven ook wordt afgebeeld.

Ik ga zelf het liefst naar de juwelier met wat duurdere horloges :grin::four_leaf_clover:.

FTFY :wink:

7 likes

Zo’n setje heb ik hier ook liggen en voor simpele inkortacties volstaat het prima. Dat zegt mijn vriendin tenminste als ik haar de instructies geef wat te doen.

Wat een enorm gepriegel vind ik het zelf en met een zeer gebrekkige fijne motoriek is het gewoon niet mijn ding dat zelf te doen.

2 likes