Welk horloge bij -25 C?

Blijkbaar is het iets met de lucht die erin zit waar altijd een klein beetje vocht in zit

1 like

Dat is inderdaad wel een gedrocht, maar zonder die behuizing vind ik hem juist weer supergaaf.

1 like

Ben zelf een paar keer in Lapland geweest boven de poolcirkel.

Gewoon de Garmin blijven gebruiken. Die krengen zijn gemaakt voor dit. Wel om de pols blijven houden, zodat ie warm blijft. Ik had zelf een Apple Watch om bij -25 overdag en -40 in de nacht (paar nachten er op uit getrokken). Mijn batterij was niet leger dan normaal na een dag dragen.

Als het goed is is ze bezig, dus je lichaam wordt warm en gaat zelfs zweten. Je draagt ook thermokleding dus in de omgeving van het horloge blijft het gewoon warm. Wintersport is gewoon keihard werken en zweten haha.

Indien ze echt gaat trekken, dan kan laden wel een dingetje zijn, maar hoe gaat ze dat doen met haar telefoon? Die batterij zal sneller leeg zijn dan haar Garmin denk ik.
Mocht ze echt geen laadmogelijkheden hebben, dan gewoon een betaalbare G-Shock halen.

7 likes

Mag ik er 2 alstublieft voor de normale winkelprijs. :wink:

zie ik daar achter in de klas stilletjes een Vostok zijn vinger opsteken?

(niet mijn foto)

5 likes

Hey, is dat niet bij de Bromo?

1 like

Twee woorden:

Sinn Arktis.

3 likes

Ze gaat inderdaad trekken, wel georganiseerd in een klein clubje, maar ze zijn wel een tijdje weg, Telefoon blijft volgens mij achter bij de tour-operator haha!

Kan zomaar een nepper zijn. Alles wordt nagemaakt. Niet de handigste website om zekerheid te hebben.

1 like

Pro Diver

Kom er maar in met je ICE Invicta @Chillekasper!

2 likes

:point_up:

Misschien kan ze een geladen powerbank meenemen? Moet uiteraard niet te zwaar zijn, maar wel een paar keer meer de batterijcapaciteit dan haar Garmin, zodat ze een paar keer kan laden en toch rekening houdend met een beetje battery drain. Als ze ook de powerbank bij haar lichaam in de buurt houdt, dan zal de battery drain wellicht wel meevallen en niet zo snel leeg raken. Desnoods kan ze de powerbank in een zakje doen met daar omheen van die warmte pads (warmte pads niet direct in aanraking met de powerbank). Dat is denk ik bij elkaar een goedkopere investering dan een nieuw horloge hahaha.
Daarnaast lijkt het me ook heel tof om de Garmin de prestaties bij te laten houden.

Zodra die knoest weg is, is hij inderdaad wel gaaf!

Van mij wel :grimacing:

1 like

De Citizen Tough blijft binnen specs van -10 t/m 60 °C. Als hij gewoon om de pols blijft moet het geen probleem zijn.

6 likes

Ja true, ze opperde net zelf ook een solar-powerbank, zijn een stuk lichter :slight_smile: Ze zou overigens gewoon een horloge van mij kunnen lenen, Awake blue reef misschien, lekker simpel, lekker licht :slight_smile:

haha ja dat is ook wel een goed punt!

1 like

16 likes

Vind je nou zomaar een Breitling op straat?!

5 likes

Ice Invicta? Welke? :sweat_smile:

Altijd graven in de sneeuw … je weet maar nooit!

3 likes

Nope, Seiko is veel beter. Dat had Naomi Uemura had na zijn noordpool expeditie ook begrepen.

2 likes