Welk horloge bij -25 C?

Niet zo koekoek doen allemaal. Ik heb ooit een aantal weken in januari/februari mogen verblijven boven de poolcirkel in Noorwegen. Bij de Decathlon twee “Kalenji’s” gekocht van 15 euro per stuk. Eén is geen. Digitaal, backlight, want 24/7 donker, stopwatch, alarm. De tweede is nooit uit het doosje gekomen. Pri-ma.

1 like

De meeste horloges houden het wel uit hoor bij die temperaturen… en je kan er ook meestal mee onder de douche :grin::grin:

( oké volgens de investeerders niet :rofl:)

1 like

Ja erg hè? Beide heeft wel wat, maar je bent echt compleet de tijd kwijt. In de winter bleef ik in een halve slaapstand… tenminste als ik even ging rusten kon ik zo slapen en in de zomer sliep ik bijna niet. Als ik sliep echt heel erg licht hahaha (ik was ook aan het rondtrekken in een tentje).
In de zomer was ik op mijn horloge de tijd kwijt in de zin van ik wist niet meer of het dag of nacht was. Gelukkig bood mijn Nokia een 24 uurs tijdsaanduiding hahaha.

Ik lees nu pas dat ze naar Telemark gaat :man_facepalming: daar valt het wel mee. Daar heb je nog een redelijk normaal dag en nacht ritme qua licht donker hahaha.

1 like

Ach natuurlijk! Tegen de tijd dat je horloge zo ver onder het vriespunt is dat ie stopt, heb je al lang geen pols meer om een horloge omheen te doen…

3 likes

Belangrijker is dat je geen metalen horlogeband kiest. Als het echt heel
koud is is het beter om geen metalen op je huid te dragen.

1 like

Geen idee man … ik heb slechts min drieënvijftig meegemaakt… ok je kon niet meer buiten zijn omdat je longen bevroren tijdens het ademhalen ( zelfs met een sjaal voor je mond ) maar mijn pauper Glycine bleef het doen

Vertel eens van jouw ervaring?

1 like

Sinn arktis 2

Speciaal voor koude temperaturen gemaakt

Joh! :laughing:

1 like

Altijd goede ervaringen mee en dit was een echte - maar idd, je kunt alles nep via ome Ali in huis halen

Gemiddeld -25C lijkt mij? Ben zelf twee keer baar Lapland geweest. Horloge onder de jas tot je de tijd moet weten. Heb een keer gehad bij -40C dat m’n telefoon 5 minuten nadat ik het uit mn zak haalde zichzelf uitschakelde omdat de batterij het te slecht deed. De telefoon die ik bij de reis ervoor had oververhitte wanneer je 4k filmde. Dat kwam dus daar heel goed uit.

Maar terug naar de horloges. Telefoon blijft achter dus dan is een g-schock mudmaster misschien een idee? Zou het wel vooraf even testen in de vriezer voor korte duur of het onder de 5 graden niet condenseert (heb een horloge gehad waar dat eerst gebeurde op de fiets in Nederland en oploste derde keer was het mis en moest het voor garantie.)

In Lapland heb ik altijd de g-schock gedragen, lange batterijduur 5 jaar in het geval van mijn model, lampje (het is daar in principe vrijwel altijd donker), wekker, kompas.

1 like

Ik zou de Speedmaster meenemen…die heeft een tripje naar de maan ook overleefd :roll_eyes::hot_face::cold_face:

3 likes

Bei Sinn ist -45°C kein Problem :cold_face:

4 likes

Nog een mooi horloge ook :sunglasses:

Maar doorgaans draag je het horloge toch onder je trui en jas , en bij zulke temperaturen blijf je nooit lang buiten. Bij kouder als min veertig begint het echt vervelend te worden, hoe goed je jezelf ook aankleed.

Btw, is er een Sinn dealer in Nederland, of moet je echt naar de heimat om evt te passen/kopen?

Dat is een waterdicht argument om een speedmaster te gebruiken idd! Droegen ze hem ook over de mouw van het ruimtepak heen a la flieger? :stuck_out_tongue:

2 likes

space_now_slideshow_1_small_640x480

2 likes

Een Vostok zal dat ook wel aankunnen😊

6 likes

Ik denk dat je @FFelix zijn commentaar compleet verkeerd lees.

Even uitgaande dat je het horloge om je pols onder je kleding draag en niet er overheen.

Als je een horloge om je pols heb wat tot -25 kan. En dat horloge valt uit vanwegen de temp dan is het om je pols kennelijk kouder dan -25. Op het moment dat het om je pols kouder is dan -25 dan heb je een groter probleem dan dat je horloge uitvalt.

2 likes

Baby g, wat kleinere maat voor kleinere pols en niet te hoog geprijsd. Plus roze kleurtjes mocht dat haar ding zijn :wink:

1 like

Aanname: Een vrouw die niets met horloges heeft zal er waarschijnlijk ook niet veel aan uit willen geven.
Niet groot, goed afleesbaar (ook in het donker) met beperkte en toch handige extra functies.
Tada: https://www.bol.com/nl/nl/p/casio-g-shock-the-origin-gw-m5610-1er-heren-horloge-39-mm/9200000028586482/?bltgh=us2AbPXJA4IGG4BFXKdBGA.2.6.ProductImage

3 likes

Vostok en bepaalde Sinn modellen zijn geschikt.