Iets meer dan 25 jaar geleden, je weet wel toen mobieltjes nog opschroefbare antennes hadden. Was ik als kind ooggetuige van de functies van onderstaand horloge. De beste man die hem droeg was ook wel heel goed in zijn presentatie maar dat hij tegelijk een kalender tot het jaar 2400 bijhoud en hij ook nog eens een functie heeft om info over dagen en datums op te zoeken en aan te wijzen was zo onverwacht en magisch, dat heeft een zaadje in mijn brein geplaatst.
Voor mij is dat het horloge wat ik 4 jaar geleden heb gekocht. Mijn DJ. Ik had het horloge al vanaf de middelbare school in de gaten. De jubilee, de gekartelde bezel, de perfecte 36mm maat: ik vond ‘m schitterend. Het mooiste horloge ooit gemaakt.
In 2020 kocht ik ‘m. En ik vind het, ruim 20 jaar nadat ik erop verliefd werd, nog steeds het allermooiste horloge dat er bestaat.
Mijn fossil Big Tic
Voor 190 euro op Marktplaats gekocht, 6 jaar terug. Al stond ik als 12-jarige altijd al met m’n neus tegen de vitrines gedrukt, mij te vergapen aan Rolex, Panarai, Omega, Breitling etc. “Zo’n horloge moet je als man later hebben” was mij overtuiging.
Als kind wilde ik altijd een submariner. Toen jaren niet aan gedacht.
Eenmaal in de horlogehobby via de Sarb033 naar de polerouter. Die moest ik hebben toen ik ze voor het eerst zag
Nu heb ik een 126610, al vind ik een 5513 of 14060 2 liner eigenlijk mooier.
Het begon allemaal met deze
Ergens in 2011 … een mod van @EricPP
Ik was opslag verliefd
En voor ik het wist … 3 jaar later … had ik alle monsters oude gen
Zelfs een gouden
Toen ik deze verkocht … was de liefde voor Monsters over
Nu na jaren … mis ik mijn baby’s Tja, dat was het leven van een flipperaar
Ik had ook veel nieuwe gen
Al met al … het deed de passie voor monsters ontvlammen. Toen dat gedoofd was … begon pas de ellende met andere merken Maar dat zal ik jullie besparen
Fijne zaterdag allemaal
Mooiste vintage van het moment!
Dit was het eerste horloge waarvan ik dacht: “dat is nou een tof horloge”. Nog bij S&C langs gegaan om te informeren, maar het bleek net buiten budget voor een brugklasser
Voorlopig zeker geen plannen om een grail-level bedrag aan een horloge te besteden, maar een mens kan dromen, bijvoorbeeld van zoiets:
en op staal? Watskeburt?
Herkenbaar Gio maar een collectie als die van jou heb ik nog nooit gezien
Ach, we ontwikkelen onszelf nog steeds, zal ik maar zeggen
Was zojuist even op zolder en zag onderstaand horloge liggen, een Adidas 10-0096. Dit horloge kreeg ik als puber omdat ik altijd te laat thuis was.
Of dit het horloge is waarmee de ellende begon, dat weet ik niet. Maar ‘t is zeker een van de vonkjes die de interesse hebben aangewakkerd.
ben los gegaan op 200 andere horloges, meeste op leer of rubber, on the fly adjust van bracelets is pas veel later gekomen
De Seiko uit de Spy who loved me. Het heeft tot 1981 geduurd voordat ik een vergelijkbare had. Met half dot matrix display wat ik toen te gek vond. Hij heeft de Swatch en Casio hypes overleefd. Heb er mee rondgelopen tot en met 1995. Waarna deze vervangen werd door een Seiko chrono.
Inmiddels heb ik geen grail watch meer. Ik dacht vroeger de Speedmaster OG maar die is voor mij te groot.
Ik probeer mij nu te beperken tot Japans en JDM.
Voor mij toch wel deze. Hiervoor kocht ik eigenlijk alleen maar horloges met standaard quartz uurwerken van bijvoorbeeld Fossil of Boss. Met de aanschaf van deze Seiko begon mijn hart sneller te kloppen van automatische uurwerken.
IWC Mark XVIII was mijn eerste mechanische horloge in 2020
Lekker basic, standaard stuk. Ik heb m al een paar jaar niet meer. Wél heb ik een Mark XII gekocht een paar maanden geleden.
Het is hard gegaan in de afgelopen 5 jaar.
Vooral het afgelopen jaar