Welk horloge deed je passie ontvlammen?

Dat moet deze geweest zijn ergens eind 70s begin 80s

Grappig in deze foto ook de tijd op 10 over 10, ondanks geen wijzers :grin:

5 likes

Helaas, er was een periode dat een 34mm horloge “not done” was op een 19cm pols, en dus heb ik me laten overtuigen dat ik een groter horloge moest kopen. Rolex was voor pooiers, en dus werd het een IWC.
En ja, nog steeds nachtmerries van, en al helemaal omdat ik nog steeds gek van Rolex ben.
Toen was bijna niemand bezig met horloges, en herkende echt niemand een Rolex Airking als iets wat waardevol kon zijn, en dus was het absoluut geen “kijk mij eens” horloge. Mooie tijd voor de liefhebber.

1 like

Ik heb in mijn leven eigenlijk bijna altijd horloges gedragen. Ik droeg wat ik mooi vond en verder boeide het niet zo.

De interesse begon met de Seiko SNK809 ( foto van het net )

Een aantal horloges verder, kom ik er voor mezelf achter dat ik geen grailwatch heb. Maar deze draag ik graag.

6 likes

He Ruud, niet aan mijn vrienden komen he, wordt ome Ferry boos :rofl:. Maar geloof mij John maakt echt geen dolle he, hebbie zijn Patek wel eens gezien (ook popcorn?).
Of moet ik dit zien als Amsterdamse humor haha, tja kom uit de omgeving van Rotjeknor he :stuck_out_tongue_winking_eye:. Maar kan eg wel goed door een deur mat de 3 kruisjes :+1:

Welk horloge, je bedoelt horloges toch :wink:. Begon bij mij met plakmerken op vakantieveilingen, daarna was het hek van de dam. Nu wat jaren verder, van alles wat van Casio tot Rolexen en allemaal even leuk :joy:

:rofl:

:+1:

7 likes

Als 13 jarige begonnen met de Casio DBC-61. Database, kalender en telefoonboek. Ongekende mogelijkheden voor die tijd! :joy: Sindsdien altijd een horloge gedragen, vrij neutraal, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Dus nu overstag gegaan en een ‘echt’ horloge gekozen.

5 likes

Wat een cool verhaal! Mooi man. :sunglasses::+1:

1 like

Dit zijn de leuke posts :+1:, moet je nu eens proberen bij S&C, Die zien je niet eens staan voor de etalage. Maar al jong wist je wat kwaliteit was, hoewel sommige anderen daar anders over denken.

:rofl: :rofl: en dan wel in combinatie met een mercedes sport :wink:. Tja ik reed in een daf maar ja ik was en ben een beetje maf. Dus voel mij niet aangesproken :grin:

Die zien we terug in de cartoon :+1:

Dit is de absolute aanstichter!

3 likes

Eigenlijk de 300t maar vooruit …

1 like

Mijn passie kwam echt na het zien en het lezen over de explorer II, mijn eerste horloge was dan wel is waar een seiko 5. Maar inmiddels het horloge wat mij de horloge hobby in heeft gebracht ook kunnen bemachtigen uit mijn geboorte jaar.

3 likes

Hier is het allemaal mee begonnen. Gekocht via 't forum een jaar of 10 geleden. Deze gaat pop nooit meer weg

5 likes

In 1986 deze Rolex Submariner 5513.
Gekocht in de USA. in 2001 verkocht.
Het was het eerste dure horloge wat ik kon betalen toen ik op de koopvaardij werkte al 4e scheepswerktuigkundige.

4 likes

Sub :+1:

Speedmaster! En ja, ik heb hem nog.

7 likes

Mijn eerste serieuze horloges waren een Sector en een Seiko.

Mijn Grail de Omega SMP300m ceramic co-axial

2 likes

Dit horloge kreeg ik van mijn ouders toen ik zes of zeven was.
Ik droeg het altijd en overal. Ergens zal toen het virus zijn binnengedrongen.
Ergens in de loop der tijd dacht ik dat het horloge weg was, maar na het overlijden van mijn moeder nu enkele jaren terug hebben we het horloge teruggevonden. Ze had het al die tijd bewaard in een doosje.
Het mooiste horloge uit mijn collectie. Meer dan 50 jaar oud.

9 likes

Deze MeisterSinger Unomatik, gekocht voor mijn 50e verjaardag 13 jaar geleden.

3 likes