Gaat inderdaad lekker met die foto’s…
Grappig, ik kocht er ook eentje in 2003, omdat de 34mm Airking me destijds echt te klein begon te worden, en ik deze IWC Chrono echt magisch vond. Was ook gelijk het eerste horloge waarop ik flink geld verloor bij verkoop, een aantal jaar later
Bij mij begon het met het horloge van mijn vader. Een hele mooie Omega seamaster welke onterecht ook de Jedi wordt genoemd.
Leuk verhaal. En mooi horloge.
De Seiko 5 SNZG11 was het eerste horloge waardoor ik me hier aanmeldde.
Die kocht ik in een opwelling omdat ik te grote Citizen quartzen zat was. Ik had toen twee Promaster Sky horloges die ik gewoon dagelijks droeg, dus niet als verzamel-woede, en was ze zat. Ik wilde iets netters hebben, iets kleiners. En toen was dit mijn idee van “Netter”.
Aangezien HF in het verleden ook geen foto’s kon migreren bij veranderingen van platform, hier een foto-loze “twee jaar om de pols” review uit 2017:
Ja, ik heb eigenlijk alles wat ik wil. Dat zijn zes Grand Seiko’s, een Reverso, een Santos, een Kurono Tokyo en een drietal 6L aangedreven duurdere Seiko’s: Een alpinist limited, een King Seiko, en een Marinemaster.
Maar goed, als ik dan echt nog wat aan zou moeten schaffen zou het iets van het volgende worden:
Een Breguet Classique 5907 of 5157.
Deze natuurlijk, als snotneus, precieze jaartal weet ik niet meer…
235$… was vast een maandsalaris
Eerste echt zelf gekozen horloge, je ziet de invloeden van de Speedy mk.2
Leuk man!
Je moet hem ook niet verkopen… gekkie.
ik heb hem nog steeds, superding! Ik vind hem soort tijdloos en hij is Onverwoestbaar. in al die tijd 1 keer geserviced omdat een pushbuttion niet meer werkte… ik draag hem nog erg graag… regelmatig.
100% waar, en die fout heb ik inmiddels zo’n 80x gemaakt. Ik wil liever alles houden, maar mijn bescheiden budget dwingt me om te kiezen.
Het leven kan wreed zijn
Aaaaah zielig…
Toen ik deze echt zag op 14 jarige leeftijd bij n’n opa om z’n pols was ik verkocht. Er moest, naast deze, een Omega komen. Eerst wild op de Seamaster, toen Speedmaster en nu twijfel ik tussen die 2…hoedanook nog ff doorsparen en tot die tijd genieten van opa’s Pie Pan.
Ik was al heel lang gek van horloges. Vanaf mijn 14e heb ik zo’n 300 horloges gehad waarvan 99% op de kermis gewonnen was
De liefde voor kwaliteit en exclusiviteit kwam nadat ik onderstaand horloge tegenkwam op een oranje/zwarte rubber band. Heb nog spijt dat ik deze heb verkocht🤦🏻♂️
Grapje zeker?
Heb je m nog?
Absoluut niet.
De hobby begon met deze
Jaren over een Grand Seiko lopen nadenken, of ik het geld aan een horloge kon uitgeven. Was de SBGX061 die ik wou
5 jaar later de knoop doorgehakt en nieuw gekocht. Wel het nieuwe model SBGX261
Op staal?
ja! daarna hoefde staal niet meer zo nodig…