Deze slaapt in de kluis en komt er bijna nooit meer uit. Maar hij gaat ook niet weg. Teveel emotionele waarde.
Ik had een vraagje!
Ik wil de Hamilton H69439931 kopen.
Maar hoe water resistent is het?
Kan je ermee douchen?
Ik had een vraagje!
Ik wil de Hamilton H69439931 kopen.
Maar hoe water resistent is het?
Kan je ermee douchen?
Draag deze amper…maar als ik ze weer tegenkom…denk ik…leuk ding en komt de gedachte om te verkopen amper voor
WATERDICHTHEID : 5 bar (50m)
Dat zou nog net lukken
WR van 50m. Is best weinig. Volgens mij kan je er wel mee zwemmen, maar ik zou er niet mee douchen, vanwege hete dampen en temperatuurverschillen. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.
m’n Citizen BJ8050-08E ‘Ecozilla’
hij doet z’n naam eer aan want hij is (te) groot, lomp, zwaar en draag eigenlijk niet echt lekker …
toch heeft ie wel wat imho
ben er toch aan gehecht want aangeschaft & veel mee gedoken in de jaren dat ik op Bonaire woonde
doe hem toch maar niet weg
Inderdaad extra special!
Mijn eerste ‘echte’ horloge, nieuw gekocht in 1996, tevens m’n eerste duiker en eerste TAG Heuer en jarenlang, met veel plezier en trots, dagelijks gedragen. Zoveel meegemaakt met dit horloge om de pols.
Draag 'm tegenwoordig zelden nog. Maar deze gaat sowieso nooit meer weg.
Deze en weer even speciaal voor @wbcoupe.
Draag hem niet vaak omdat ik bijna geen pakken meer draag. Wat, realiser ik me nu ik hem weer om heb, een totaal slap excuus is, want het is ook business casual best te dragen.
Maar ik heb er lang naar gezocht en het is een horloge dat wat mij betreft ook tot de historische iconen hoort.
De eerste versie was begin jaren '50 de eerste worldtimer automaat. In 2013 is een moderne variant uitgebracht in 42mm en veel modernere kastvorm.
Echter, wat relatief onbekend is/onder de radar gebleven, is dat begin jaren '90 is er gelimiteerde editie uitgebracht op basis van de oude/oorspronkelijke kastmallen. Binnen die gelimiteerde batch is een hele beperkte vergulde oplage uitgebracht. Deze dus.
En na lang zoeken een mooi exemplaar gevonden.
Toch diep in mijn hart het mooiste horloge wat ik heb.
Jaa, wrijf er maar in dat ik nog niet zo’n world timer heb
Om het makkelijk te maken, er is nog een versie geweest, een Limited edition van 100 stuks, gemaakt ergens in de jaren 80. Te herkennen aan de inscriptie xx/100 op de achterkant en ref. Nummer 4001. (De originele uit de jaren 50 had ref. Nummer 4002). Deze zijn gemaakt op basis van een oude voorraad van het originele bumper uurwerk die Tissot blijkbaar nog ergens had liggen, en zitten dus nog dichter bij het origineel. Ze zijn allemaal voorzien van een 18k massief gouden kast.
Hier staat er bijvoorbeeld een:
https://cda.chronomania.net/forum_entry.php?id=247103
Wat is er dan nog origineel?