Ik weet dat het bij heel veel verzekeringen lastig iets te verzekeringen buiten NL. Je reisverzekering dekt bijv. maar ~ €500,-- voor horloges/sieraden en een ‘kostbaarheden buiten-de-deur’ vaak alleen binnen NL.
Ik heb ooit wel een horloge via een tussenpersoon weten te verzekering voor het buitenland. Moest ik toen wel een inboedel verzekering aan koppelen maar dat had ik er toen graag voor over. Alleen verzekeringen en uitkeren zijn altijd 2 verschillende dingen he.
Hahah ja dat is dus precies welke informatie ik naar opzoek ben…
En ja, kostbaarhedenverzekering koppelen aan inboedelverzekering met buitenshuisdekking in de EU. Dan ben je tegen een aardig bedrag verzekerd maar of ze het uitkeren…
Dan ga ik liever opzoek naar iets leuks voor op vakantie dat ik wel kan “afschrijven”
Valt allemaal best mee hoor. Hoop indianenverhalen. Er zal heus weleens iets mis gaan maar over het algemeen keren verzekeraars de schade gewoon netjes uit wanneer je aan de voorwaarden voldoet.
Wat er mis gaat is dat mensen zich totaal niet verdiepen in wat ze precies verzekeren en welke polisvoorwaarden er gelden. Ze kiezen gewoon de goedkoopste verzekering en gaan dan klagen over ‘kleine lettertjes’ als hun schade niet gedekt is.
Nou, in mijn onderzoek heb ik de kleine lettertjes gelezen. Ze hangen daar ook de voorwaarde van het keurmerk van het slot van de deur van je verblijf aan vast.
Ik ga niet op Airbnb vragen welk keurmerk hun slot heeft Dus ja ik kan mij voorstellen dat ook als je gewoon een goede verzekering hebt, je nog een oor aangenaaid kan worden
Thanks, ja is een heel mooi donkergroen. Als de zon er vol op schijnt wordt hoi nog donkerder vreemd genoeg. met normaal licht oogt deze mooi groen. en als je deze op de groene Tropic draagt wordt het groen meer geaccentueerd. Maar op staal is dit echt een mooi horloge. Die band is beter dan een tudor band, echt waar. Snelverzet werkt top. en super kwaliteit
Dat, dus. Sowieso denk ik dat ik meer risico loop m’n horloge te beschadigen, tijdens een vakantie-activiteit. Maar met een duidelijk behoorlijk kostbaar horloge rondlopen in een land of stad dat ik niet goed ken, voelt voor mij als niet heel slim. Wij zijn een van de rijkste landen van de wereld. Hier kunnen mensen zich veroorloven om duizenden euro’s aan een horloge uit te geven (en zelfs in Nederland worden mensen nog wel 'ns beroofd). In heel veel landen is dat niet zo. Dus, naast dat je een potentiële prooi bent, voor mensen die het een stuk minder breed hebben dan wij, heb ik (dan ook) moeite om rond te gaan lopen met een dergelijk horloge. Terwijl voor de mensen van het land waar ik te gast ben, het niet zelden de vraag is of ze morgen hun gezin weer kunnen voeden. Nou ja, dat is hoe ik erin sta. Maar dat moet iedereen natuurlijk verder zelf bepalen.
Meestal m’n oude trouwe SKX007J1 maar straks denk ik de inbound SBBN033 Tuna Marinemaster 300. Liever geen spul waardoor je hersens ingeslagen worden of wat pijn doet bij afgeven onder dwang of beschadigd wanneer je tegen iets aan beukt. Als actieveling (bergbeklimmen, duiken, hiken) is dat wel een ding soms.